این اطمینان را به فرهنگیان می‌دهم که با هرگونه تخلفی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته باشد، بشدت برخورد کنم و گزارشی شفاف، علمی و تخصصی به فرهنگیان ارائه خواهم داد.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل تیم حسابرسی وضعیت شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: این اطمینان را به فرهنگیان می‌دهم که با هرگونه تخلفی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته باشد، بشدت برخورد کنم و گزارشی شفاف، علمی و تخصصی به فرهنگیان ارائه خواهم داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، روزنامه ایران نوشت: فخرالدین دانش آشتیانی با اشاره به تغییرو ترمیم تیم مدیریتی مؤسسه اعم از هیأت مدیره و مدیرعامل و واگذار کردن مسئولیت‌ها به افراد متعهد و متخصص در امور اقتصادی گفت: « بلافاصله پس از انتصابم تغییرات جدی را در صندوق داشتم و این موضوع به این معناست که تغییر جدی در ارتباط با رویکرد صندوق نسبت به اتفاقات گذشته داشتم.»
وی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی برای بررسی عملکرد مالی صندوق اظهار داشت: از مدیران جدید صندوق خواستم که نهایت همکاری را با این کمیته داشته باشند و تمام اسناد لازم را در اختیار آنان قرار دهند. در همین حال اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی مشخص شده و کار خود را آغاز کرده‌اند و تیم مدیریتی جدید مؤسسه متعهد است که با آنها همکاری کامل کرده و تمام اطلاعاتی که می‌خواهند در اختیارشان قرار دهد. علاوه بر آن همان‌طور که دادستان تهران و سخنگوی قوه قضائیه گفته‌اند و در رسانه‌ها نیز منعکس شده‌است درارتباط با مؤسسه، بانک سرمایه و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان تعدادی از جمله مدیرعامل اسبق مؤسسه، مدیرعامل اسبق شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان و برخی افراد که از بانک سرمایه وام‌های کلان گرفته‌اند، بازداشت شده‌اند که در مرحله رسیدگی قضایی است.
وی گفت: همچنین اقدام قضایی علیه تعدادی از بدهکاران بانکی از جمله بانک سرمایه صورت گرفته و در ارتباط با بانک سرمایه چند نفرنیز دستگیر شده‌اند. علاوه بر آن اقدامات قضایی علیه بدهکاران شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان نیز انجام شده است.
دانش آشتیانی تأکید کرد: بنده در همان بدو ورود به آموزش و پرورش دغدغه اصلی تیم جدید را حفاظت از منافع فرهنگیان اعلام کردم و متعهد شدم که جلو فعالیت‌هایی را که ممکن است شبهه ناک باشد، بگیرم تا سازو کار درستی برای آن طراحی شود که برای همیشه از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه هدف اصلی این است که در چارچوب قانون منافع فرهنگیان را به حداکثر برسانیم، یادآور شد: مؤسسه متعلق به همه فرهنگیان است و قصد نداریم خدمات ویژه به یکسری افراد خاص ارائه دهیم. اعتقاد ما بر این است که اموال فرهنگیان از بیت‌المال هم مهم‌تر است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: راهبردهای اصلی مؤسسه ایجاد سازمانی چابک، دانش بنیان (IT base)، بهره‌ور و اقتصادی، حرکت به سمت مدیریت سرمایه و خرج از تصدی‌گری با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، انضباط مالی، شفافیت و نظارت بیشتر با حضور در بازار سهام و رعایت استانداردهای بورسی، اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری با الزام به رعایت معیارهای اقتصادی در ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان صندوق با رویکرد اعتماد‌سازی در بین فرهنگیان است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان : ۴ نهاد نظارتی اسناد صندوق را بررسی می کنند
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان دیروز نیز در نشست خبری درباره علت دستگیری غندالی مدیرعامل سابق صندوق ذخیره گفت: در مقطعی مشکلاتی رخ داده بود و مدیرعامل بانک سرمایه رفته بود بنابراین مدیرعامل صندوق ذخیره با حفظ سمت، سرپرست بانک سرمایه شد بنابراین اگر غندالی اکنون در زندان است با سمت سرپرستی بانک سرمایه در زندان است نه سمت مدیرعاملی صندوق ذخیره فرهنگیان.
مهدی نیکدل افزود: عده‌ای آگاهانه اختلاس‌ها و اتفاقات بانک سرمایه را به صندوق ذخیره ربط می‌دهند و به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند در حالی که از ابتدای عمر صندوق دارایی‌هایش به ۶۰۰۰ میلیارد تومان هم نرسیده است که قرار باشد ۸۰۰۰ میلیارد تومان از آن خارج شود.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در حال حاضر چهار نهاد نظارتی در صندوق ذخیره مستقر هستند و اسناد را بررسی می‌کنند، گفت: ما از این اتفاق استقبال کردیم، زیرا فرصتی برای شفاف‌سازی است. اموال فرهنگیان جایی نرفته است. البته منکر این نیستیم که سوءمدیریت‌ها و تخلفاتی در صندوق ذخیره رخ داده است اما ابعاد آن ۸۰۰۰ میلیارد تومان و ۱۰ هزار میلیارد تومان که اعلام می‌کنند، نیست.
نیکدل در پاسخ به این پرسش که از ابتدای ورود شما به صندوق، پاکسازی در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق انجام داده‌اید یا خیر، گفت: برنامه‌هایی داریم که مدیرانی که رعایت قوانین و صلاح صندوق را نکرده‌اند برکنار کنیم و حتی از آنها شکایت کنیم.
البته طی ماه‌های اخیر برخی از اعضای هیأت مدیره در شرکت‌ها را عوض کرده‌ایم. برخی دوران مدیریت‌شان تمام شده بود و رفتند. البته سعی کردیم مدیرانی را که مشکلی نداشتند نگه داریم تا بعدها انگ اختلاس به آنها نخورد. همانطور که وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود، با کمک حسابرسان خبره مشغول بررسی اتفاقات صندوق هستیم و این تحقیقات مراحل انتهایی‌اش را طی می‌کند.
وی درباره میزان انصرافی از صندوق پس از اخبار منتشر شده درباره اختلاس از این صندوق، گفت: تعداد اعضای صندوق ذخیره شناور است و در حال حاضر حدود ۸۸۰ هزار معلم عضو آن هستند. از ابتدای سال ۶۰۰۰ نفر از صندوق خارج شده‌اند که عمدتاً بازنشسته بوده‌اند اما میزان انصرافی‌های ما پس از اتفاقات رخ داده شاید حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=90839
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان زیر ذره بین
شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان زیر ذره بین
شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان زیر ذره بین
شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان زیر ذره بین
شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان زیر ذره بین