اکنون بسیاری از افراد به عنوان هدیه،‌ از دوستان و اقوام خود کوادکوپتر هدیه می گیرند اما پیش از تجربه اولین پرواز باید به این نکته توجه کنند که این هدیه ارزشمند به پوشش بیمه ای احتیاج دارد یا خیر.

یک روزنامه آمریکایی به نقل از “کریس هکت” مشاور ارشد بخش بیمه فردی در انجمن بیمه دارایی آمریکا که یک گروه صنعتی است، می نویسد: “شکی ندارم که افراد زیادی در سرتاسر جهان و به ویژه در ایالات متحده در مراسم های مختلف مانند کریسمس و یا تولد، از اقوام خود این وسیله هیجان انگیز را هدیه گرفته اند؛ این در حالی است که با ما تازگی با ادعای خسارت های مالی بسیاری در ارتباط با کوادکوپترها مواجه شده ایم و به همین دلیل توصیه می کنیم تحت پوشش قرار دادن بیمه ای این وسایل پرنده جدید را در اولویت قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ، کوادکوپتر، یکی از انواع وسایل پهپاد است. کوادکوپترها زیر مجموعه دسته مالتی روتورها هستند که به دلیل کمک گرفتن از چهار پره برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند. کواد کوپترها به دلیل داشتن قدرت مانور فوق‌ العاده و پروازهایی با تعادل بالا از کاربردهای بسیار گسترده برخوردارند.
در سال ‌های اخیر توجه شرکت‌ ها، دانشگاه‌ ها و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش به این نوع از پهپادها جلب شده است و لذا روزانه پیشرفت چشم گیری در امکانات و پرواز این نوع از پرنده‌ها مشاهده می‌ کنیم. کواد کوپترها در زمینه‌ های تحقیقاتی، نظامی، تصویر برداری و تفریحی از کاربرد بالا و روزافزونی برخوردارند. امروزه یکی از تفریحات پر طرفدار کواد کوپترهای تفریحی و حرفه‌ای تصویر برداری است که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بازار بزرگی از محصولات رادیو کنترلی را در جهان به خود اختصاص داده است.
به گزارش سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، تنها در اوایل ماه دسامبر سال گذشته بیش از ۵۷۷ هزار نفر از دارندگان کوادکوپتر درخواست اجازه برای استفاده از این وسیله را درخواست کرده اند.
نیویورک تایمز در ادامه می نویسد، کوادکوپترها قابلیت مانور بالایی دارند و بسیاری از قابلیت فیلم برداری آنان از آسمان استفاده می کنند اما حوادث غیرقابل پیش بینی هستند؛ به عنوان مثال ماه گذشته در یک مراسم عروسی در یکی از ایالت های آمریکا دو مهمان در اثر سقوط کوادکوپتر زخمی شدند که پس از آن برای گرفتن خسارت از داماد شکایت کردند.
“کریستی آلدرمان” معاون ریاست شرکت بیمه “چوآب” در این باره گفت: همواره با حوادث بدی مواجه هستیم که ماحصل بدشانسی هستند.
این گزارش تاکید می کند، خسارت های این‌چنینی تنها زمانی مشمول دریافت خسارت از شرکتهای بیمه می شوند که فردی به طور شخصی از این وسیله در خانه خود استفاده و به فرد یا اموال شخص سومی خسارت وارد کند، در چنین شرایطی در صورت بیمه بودن خانه، زیان های وارده از سوی بیمه گران پرداخت می شود. اما اگر از این وسیله به عنوان منبع درآمدی استفاده شود،‌ باید بیمه نامه جداگانه برای آن خریداری کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=90741
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

“کوادکوپتر” ها هم بیمه می‌شوند؟
“کوادکوپتر” ها هم بیمه می‌شوند؟
“کوادکوپتر” ها هم بیمه می‌شوند؟
“کوادکوپتر” ها هم بیمه می‌شوند؟
“کوادکوپتر” ها هم بیمه می‌شوند؟