مالکیت مجتمع نور از آن چند بانک دولتی و خصوصی بود که طی یک توافقنامه با بنیاد مستضعفان، در اختیار کسبه پلاسکو قرار گرفت. تا آخر اسفند تسهیلات اعلام شده پس از تکمیل پرونده، در اختیار خسارت دیدگان حادثه پلاسکو قرار می گیرد.

مدیرعامل بانک تجارت گفت: مالکیت مجتمع نور از آن چند بانک دولتی و خصوصی بود که طی یک توافقنامه با بنیاد مستضعفان، در اختیار کسبه پلاسکو قرار گرفت. تا آخر اسفند تسهیلات اعلام شده پس از تکمیل پرونده، در اختیار خسارت دیدگان حادثه پلاسکو قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپو، در این رابطه دولت‌آبادی عضو هیات مدیره بانک تجارت تصریح کرد: همانگونه که در رسانه ها مطرح شد، بانک تجارت برای آسیب دیدگان بسته به شرایط آنها مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است که با بررسی مدارک و پرونده‌های آنها تا پایان اسفندماه سال جاری این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
محمد ابراهیم مقدم در ادامه این نشست در خصوص اقدامات انجام شده در بانک تجارت اعلام کرد: در حال حاضر با ۶۸ کشور روابط کارگزاری برقرار کردیم و علاوه بر ان یوزانس‌هایی که قبلا ۶ماهه بود را با موافقت بانک مرکزی بصورت یکساله ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سیستم این بانک نرم‌افزار مبارزه با پولشویی مجهز است، اظهار داشت: از جمله مواردی که هم اکنون در دستورکار بانک تجارت قرار داد می توان به مواردی چون استانداردسازی گزارش حسابرسان داخلی مطابق الگوی موسسات حسابرسی معتبر بین المللی ، طراحی مدل شفاف‌سازی فعالیت مشتریان بانک در راستای استقرار نظام مبارزه با پولشویی ، توسعه سیستم جامع اعتبارسنجی مشتریان ، پیاده سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات ISMS ، افزایش سرمایه بانک جهت دستیابی به استاندارد نسبت کفایت سرمایه و تدوین صورت‌های مالی بانک مطابق با استاندارد بین‌المللی IFRS ،اشاره کرد .
مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه بانکداری فقط دریافت و پرداخت نیست بلکه یک بانک موفق می‌بایست همه خدمات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را ارائه دهد، تصریح کرد: از جمله اقدامات یک بانک موفق، ایجاد شرکت‌هایی برای ارائه خدمات صرافی، خدمات بیمه ای، لیزینگ و امثال آن است تا مشتریان بتوانند خدمات مطلوبی را از بانک دریافت کنند.
وی افزود: تلاش ما این است که شعبه مداری را به مشتری مداری تبدیل کنیم.تا از این راه در هزینه‌های تحمیل شده بر اقتصاد کشور بکاهیم. چراکه پول رسانی و هزینه کاغذ بالاست و این مسوولیت اقتصادی بر عهده بانکهاست که از هزینه ها بکاهند چراکه بانکها باید به تولید کمک کنند تولید فقط در صنعت نیست بلکه شامل حمل و نقل و بازرگانی و خدمات خوب هم می شود.
مقدم ادامه داد: درجریان تحریمها استانداردها در دنیا تغییر یافت استانداردهایی مثل کفایت سرمایه، مالی، ضدپولشویی تغییر کرد و ما به سبب دوربودن از مجامع بین المللی کمتر به استانداردها توجه کردیم
وی همچنین عنوان کرد: علت تاخیر در برگزاری مجامع بانکها، تلاش برای برقراری استانداردهای بین المللی در نظام بانکی بود.
مدیرعامل بانک تجارت ضمن اشاره به نسبت کفایت سرمایه در این بانک که در حال حاضر عدد ۷ است اذعان داشت: بر اساس استانداردهای بال ۳ باید نسبت کفایت سرمایه بانک به عدد ۱۲ برسد و مجموعه بانک تجارت تمام تلاش خود را برای دستیابی به این اهداف خواهد داشت.
مقدم در ادامه با تاکید بر لزوم تعهد بانک ها و بنگاه های اقتصادی به ایفای مسوولیت اجتماعی گفت : بانک تجارت اقدامات مختلفی را در زمینه ساخت و هوشمند سازی مدارس و ساخت خانه های بهداشت انجام داده است اما به صورت خاص ازآنجایی که در موضوع محیط زیست و آلودگی هوا ، چالشی بزرگ برای شهرهای بزرگ کشور محسوب می شود ، ما با ارتقا سطح خدمات الکترونیک، تلاش می کنیم سفرهای درون شهری غیرضروری را کاهش داده و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنیم .


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=90603
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک‌ها مجتمع نور را در اختیار کسبه پلاسکو گذاشتند
بانک‌ها مجتمع نور را در اختیار کسبه پلاسکو گذاشتند
بانک‌ها مجتمع نور را در اختیار کسبه پلاسکو گذاشتند
بانک‌ها مجتمع نور را در اختیار کسبه پلاسکو گذاشتند
بانک‌ها مجتمع نور را در اختیار کسبه پلاسکو گذاشتند