مدیرعامل بانک توسعه صادرات: هم اکنون در حال مذاکره برای ورود سهامدار جدید به بانک مشترک ایران و ونزوئلا هستیم.

اخبارپول – مدیرعامل بانک توسعه صادرات از مذاکرات با سایر کشورها برای سهامداری بانک مشترک ایران و ونزوئلا خبر داد و گفت: مدل ذهنی ما برای این بانک مشترک، بانک ایران و اروپا است و هم اکنون در حال مذاکره برای ورود سهامدار جدید به بانک مشترک ایران و ونزوئلا هستیم.

علی صالح‌آبادی در پاسخ به پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول افزود: در حال حاضر حجم مراودات ما با ونزوئلا به دلیل مشکلات داخلی این کشور، کم است و اگر کشوری سومی بخواهد در کنار ایران و ونزوئلا سهامدار این بانک مشترک شود، استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مدل ذهنی که برای بانک ایران و ونزوئلا داریم مانند بانک ایران و اروپا اس، تصریح کرد: ایده‌هایی مبنی بر اینکه این بانک تبدیل به بانک مشترک ایران و آمریکای جنوبی شود هم وجود دارد و این بانک ظرفیت انرا دارد که محدود به دو کشور نبوده و بین‌المللی شود.
صالح آبادی افزود: با کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در این بانک مشترک، در حال مذاکره ایم و شرایط اتی این بانک بستگی به مذاکرات فعلی دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادراتبا اشاره به اعطای خطوط اعتباری ۱۸ میلیون یورویی به عراق برای توسعه صادرات ایران به این کشور، اذعان داشت: هم اکنون آمادگی این را داریم که به بانک‌های کشورهای دیگر نیز خط اعتباری بدهیم.
وی در تشریح اعطای این خط اعتباری گفت: درصورتیکه صادرکنندگان ایرانی در یک کشور، مشتریانی را شناسایی کنند که علاقمند به خرید کالای ما باشند اما وجهی برای پرداخت در اختیار نداشته باشند، بانک توسعه صادرات جهت حمایت از صادرکننده ایرانی، خط اعتباری را به بانکهای کشور مورد نظر تخصیص می‌دهد تا خریداران خارجی با استفاده از این خط اعتباری کالای ایرانی خریداری کنند.
صالح‌آبادی با اشاره به ارتقای رتبه بین‌المللی بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات تنها بانک دولتی است که امسال دارای صورتهای مالی بدون بند حسابرسی بود و این یک امتیاز مطلوب است.
وی در رابطه با آمار تسهیلات پرداختی در بانک توسعه صادرات اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۹۵ تا آخر دی ماه ۳۸۴۳۳میلیارد ریال بوده که در بخش سرمایه در گردش ۱۰درصد رشد داشتیم. مانده تسهیلات نیز ۱۴۷۶۴۹میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹درصد رشد داشتیم.
مدیرعامل اگزیم بانک ایران افزود: تعداد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۹۵ تا کنون ۱۹۴۲فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد رشد را شاهد هستیم.
وی در خصوص مانده سپرده نیز گفت: مانده سپرده ارزی در این بانک یک میلیون و ۳۲۰هزار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد رشد داشته همچنین مانده سپرده ریالی در این بانک ۱۶۹۰۸ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۸۴درصد رشد داشته است.
صالح‌آبادی در رابطه با رشد ۹۵۳ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی در بانک توسعه صادرات اذعان داشت: ضمانت نامه های ارزی بانک امسال ۳۲میلیون دلار بود. مجموع ال سی ارزی بانک هم ۵۰۰ میلیون دلار بوده و در بحث کارگزاری هم هم اکنون با ۱۱۸ کشور رابطه کارگزاری داریم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=90428
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهامداران جدید در راه بانک مشترک ایران و ونزوئلا
سهامداران جدید در راه بانک مشترک ایران و ونزوئلا
سهامداران جدید در راه بانک مشترک ایران و ونزوئلا
سهامداران جدید در راه بانک مشترک ایران و ونزوئلا
سهامداران جدید در راه بانک مشترک ایران و ونزوئلا