رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های خارجی با بیان اینکه متقاضیان کار اعزام به خارج بیمه اجباری می‌شوند، گفت: صدور کارنامه شغلی برای این افراد به منظور استفاده از برخی معافیت‌ها انجام می‌شود.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، مهرداد ایوبی با اشاره به وضعیت کاریابی‌های خارجی برای اعزام نیرو به خارج اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در این بخش نبود بیمه اجباری برای افراد اعزام شده به خارج از کشور برای کار است که در حال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی هستیم تا بیمه اجباری شامل حال این افراد شود.

وی افزود: اکنون افراد اعزام شده می‌توانند از بیمه اختیاری استفاده کنند اما به دنبال این هستیم که بیمه اجباری شامل حال این افراد شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی تصریح کرد: پیشنهاد این موضوع از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تامین اجتماعی ارائه شده است تا مصوب شود.

به گفته این فعال کاریابی‌های خارجی، زمانی که فرد در خارج از کشور مشغول کار است می‌تواند سوابق بیمه‌ای خود را منتقل کند تا خلاء میان سوابق خود برای بازنشستگی نداشته باشد و به نوعی تطبیق میان بیمه‌های صورت گرفته ایجاد شود.

وی تاکید کرد: این موضوع در کارگروه‌های کارشناسی تامین اجتماعی بررسی و تایید شده و منتظر تصویب نهایی هستیم.

ایوبی در خصوص کارنامه اشتغال کاریابی‌ها و پیمانکاران فنی و مهندسی بیان داشت: این کارنامه شغلی یا همان گواهی نامه شغلی موجب می‌شود افرادی که به خارج اعزام می شوند بتوانند از معافیت‌هایی برخوردار شوند.

این فعال کاریابی‌های خارجی تصریح کرد: این افراد می‌توانند از معافیت گمرکی برای ورود کالا به کشور اقدام کند که البته این قانون سه سال است که متوقف شده و اکنون در حال رایزنی هستیم تا از ماه آینده دفترچه شغلی صادر شود و افراد بتوانند از این معافیت پرداخت عوارض خروج از کشور و همچنین معافیت گمرکی برای یکبار در سال بهر‌ه‌مند شوند.

وی تاکید کرد: این کارت‌ها توسط وزارت تعاون کار و رفاه صادر می‌شود و مراحل اجرایی آن توسط کاریابی‌های خارجی در حال انجام است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=8992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کارجویان اعزامی به خارج بیمه اجباری می‌شوند
کارجویان اعزامی به خارج بیمه اجباری می‌شوند
کارجویان اعزامی به خارج بیمه اجباری می‌شوند
کارجویان اعزامی به خارج بیمه اجباری می‌شوند
کارجویان اعزامی به خارج بیمه اجباری می‌شوند