براساس ارقام ثبت شده در سامانه “سنا”، نرخ دلار، یوروو درهم امارات با رشد شدیدی نسبت به آبانماه سال جاری روبه‌رو بوده است.

اخبارپول – براساس ارقام ثبت شده در سامانه “سنا”، نرخ دلار، یوروو درهم امارات با رشد شدیدی نسبت به آبانماه سال جاری روبه‌رو بوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، آنگونه که شب گذشته مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفته است، تقویت ارزش دلار در بازارهای جهان، افزایش تقاضا برای دلار تجارتی و مسافرتی، افزایش واردات و قاچاق ارز از جمله علل نوسانات نرخ ارز در این مدت بوده است.
بر این اساس، دلار آمریکا که در آبانماه بین ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان در نوسان بود، در آذرماه سال جاری در جهشی قابل توجه از محدوده ۳۹۰۰ تومان نیز گذشت. اما نشانگرهای صعودی نرخ دلار بازهم کوتاه نیامدند و اینبار در دی ماه بازهم با جهشی که نباید مغفول بماند، این نرخ از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت.
در مقابل یورو برخلاف دلار که با شیب تقریبا یکنواختی به رشد ادامه داده بود، نوسانات شدیدی را تجربه کرد.
بر اساس این گزارش ، یورویی که آبانماه تقریبا یکنواخت بود و بین ۳۹۰۰ تا کمی بالاتر از ۴۰۰ تومان در نوسان بود، در آذرماه یکباره شرایط نوسانی شدیدی را تجربه کرد. بطوریکه نرخ این ارز از کف ۳۹۰۰ تومان، رقم بالاتر از ۴۲۰۰ تومان را در یک ماه تجربه کرد. در دیماه سال جاری هم یورو هم از قافله رشد عقب نمانده و رقمی حول و حوش ۴۳۰۰تومان را تجربه می‌کند.
در مورد درهم امارات، شرایط تا حدودی مانند دلارآمریکا پیش می‌رود. درهم که آبانماه تقریبا آرامی را پشت سر گذاشته و رقمی بین ۹۸۰ تا ۱۰۰۰ تومان را تجربه می‌کرد، در انتهای آذرماه به رقم ۱۰۸۰ تومان رسید. اما این ارز هم به همین میزان رشد بسنده نکرده و در هفته اول دیماه به محدوده قیمتی ۱۱۲۰ تومان رسید.
در این میان، طبق آخرین گفته های سخنگوی دولت، افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر را ناشی از عوامل روانی بوده چرا که افزایش ۱۰۰ تومانی نرخ دلار در یک روز متناسب با شرایط اقتصاد کشور نیست و به زودی شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=88755
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی اخبارپول – پرواز ارزها در پاییز
اختصاصی اخبارپول – پرواز ارزها در پاییز
اختصاصی اخبارپول – پرواز ارزها در پاییز
اختصاصی اخبارپول – پرواز ارزها در پاییز
اختصاصی اخبارپول – پرواز ارزها در پاییز