هفته گذشته با تصمیم گیری درباره آغاز معاملات آپشن سکه طلا در بورس کالای ایران از این هفته و آغاز به کار بازار قراردادهای اختیار معامله در بورس تهران از فردا (بیست و هشتم آذرماه) همراه بود.

احراز هویت غیرحضوری

بورس هفته گذشته با صدور نخستین مجوز تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده سکه طلا و معاملات آپشن در این بازار، اعلام فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران از سوی سازمان خصوصی سازی و اعلام زمان آغاز به کار بازار قراردادهای اختیار معامله روبرو شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، هفته گذشته با تصمیم گیری درباره آغاز معاملات آپشن سکه طلا در بورس کالای ایران از این هفته و آغاز به کار بازار قراردادهای اختیار معامله در بورس تهران از فردا (بیست و هشتم آذرماه) همراه بود.

 تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده سکه طلا
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، از صدور نخستین مجوز موافقت اصولی با تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده سکه طلا خبر داد.
علی سعیدی به پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه صندوق در گواهی سپرده کالای سکه طلا سرمایه گذاری می‌کند، ریسک‌های ناشی از خرید، نگهداری، فروش و معاملات فیزیکی سکه طلا را ندارد.

آغاز معاملات آپشن از این هفته/ محدودیت‎های معاملات آپشن موقتی است
به گفته مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا، گام نخست معاملات آپشن سکه طلا در بورس کالای ایران از نوع اختیار خرید خواهد بود و در آینده اختیار فروش نیز به آن افزوده خواهد شد؛ همچنین همه افراد و کارگزاری هایی که از کد معاملات آتی برخوردارند، می توانند وارد قرادادهای اختیار معامله شوند.
علیرضا ناصرپور گفت: معاملات آپشن در بازار سکه طلا برای سرمایه گذارانی که به دنبال ریسک کمتری می گردند، مفید است و افراد از این طریق می توانند بازده سرمایه گذاری خود را افزایش و ریسک آن را نیز کاهش دهند.
مشاور سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اعلام کرد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، از این هفته معاملات آپشن آغاز می شود.
مسلم پیمانی گفت: کاربرد اصلی اوراق اختیار و تفاوت اصلی آن با قرارداد آتی (فیوچرز)، در این است که برخی می توانند در جایگاه اختیار و برخی در طرف تعهد قرار بگیرند. یعنی کسانی که می توانند سمت اختیار قرار بگیرند از یک سو ریسک تعهدات ندارند و از سوی دیگر از اختیار معامله می توانند برای پوشش ریسک خود استفاده کنند.

 آغاز به کار بازار قراردادهای اختیار معامله در بورس تهران
بازار قراردادهای اختیار معامله سهام در بورس تهران با قراردادهای اختیار معامله خرید بر سهام پایه شرکت های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو، یکشنبه (بیست و هشتم آذرماه) آغاز به کار می کند.
در این بازار قراردادهای اختیار معامله در بورس تهران با سبک اعمال اروپایی و اعمال قرارداد خودکار به صورت غیرخودکار است.

 زمانبندی جدید فرایند افزایش سرمایه
دستورالعمل تغییر مراحل افزایش سرمایه در زمان سازمان کارگزاران در سال ۱۳۸۴ تصویب شد که با توجه به تشکیل سازمان بورس و اوراق بهادار، بسیاری از مفاد آن دستورالعمل کارایی نداشت اما بخش هایی از آن مورد استفاده قرار می گرفت.
رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای گفت: در سال های گذشته با توجه به فرایندهای سازمان بورس، دستورالعمل جدیدی تهیه شد و به تصویب هیات مدیره رسید که همه مراحل افزایش سرمایه را زمان بندی کرده است، مقاطع زمان بندی شده و تکالیف شرکت در موعدهای مقرر مشخص شده است.

 پیگیری وضع شرکت کنتورسازی در مراجع قضایی
نماد شرکت کنتورسازی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی متوقف است و به علت تخلف در ارایه اطلاعات، سهامداران این شرکت بلاتکلیفند و با زیان فراوانی روبرو شده اند.
این شرکت تاکنون چندین بار برای برگزاری مجمع عمومی زمان تعیین کرده اما همه آنها را لغو کرده است.
معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره گفت:‌ سهامداران کنتورسازی اطمینان داشته باشند سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق آنان، همه اقدام های انضباطی و قضایی را با قاطعیت ادامه داده و پیگیری می کند.

 اعلام فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران توسط سازمان خصوصی سازی
سازمان خصوصی سازی فسخ قرارداد واگذاری بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم مخابرات شرکت مخابرات ایران را به دلیل اجرا نشدن تعهدات از سوی خریدار را اعلام کرد.
در پی این امر، سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌ ای از مدیران مخابرات و سهامدار عمده (توسعه اعتماد مبین) خواست درباره ترکیب سهامداری توضیح فوری بدهند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=88368
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس در هفته‌ای که گذشت
بورس در هفته‌ای که گذشت
بورس در هفته‌ای که گذشت
بورس در هفته‌ای که گذشت
بورس در هفته‌ای که گذشت