دولت هند موافقت خود با فعالیت دو شرکت بیمه ایرانی برای پوشش بیمه ای محموله های صادراتی این کشور به ایران و محموله های وارداتی از ایران را برای ۳ ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد: هند موافقت موقت خود با تامین پوشش بیمه ای کشتی های تانکری و کانتینری ایرانی که عازم بنادر هند هستند توسط شرکت های حمایت و جبران خسارت کیش و شرکت بیمه معلم را تمدید کرد.

در عین حال تمدید سه ماهه مجوز فعالیت این دو شرکت ایرانی بعید است بتواند واردات نفت از ایران توسط هند را احیا کند، زیرا اکثر خریداران هندی، واردات نفت از ایران را به دلیل مشکلات بیمه ای پالایشگاه ها متوقف کرده اند.

موعد مجوز فعالیتی که پیش از این به شرکت کیش و معلم جهت پوشش بیمه ای کشتی های ایرانی داده شده بود، در روز ۲۸ ژوئن منقضی شد. از آن زمان تاکنون کشتی های ایرانی حامل کالاهای مهندسی، برنج، کنجاله سویا و سایر کالاها در بنادر هند زمینگیر شده بودند، در حالی که کشتی های حامل کود شیمیایی و سایر کالاهای صادراتی از ایران به هند نیز در بندرعباس ایران منتظر برخورداری از پوشش بیمه ای بودند.

بر اساس نامه ارسالی از سوی وزارت حمل و نقل دریایی هند، که تاریخ آن به ۱۷ جولای برمی گردد، تمدید سه ماهه مجوز فعالیت شرکت های کیش و معلم از زمان انقضای مجوز قبلی موثر خواهد بود.
این در حالی است که هند نگران بنیه مالی شرکت های کیش و معلم است و به دنبال اختصاص تضمین های دولتی جهت حمایت از این شرکتها است.

دو منبع آگاه در صنعت کشتیرانی هند گفتند، اگر ایران از این دو شرکت حمایت کند، هند تمایل دارد تا برای مدتی طولانی با فعالیت این دو شرکت بیمه ای ایرانی موافقت کند.

یکی از این منابع به رویترز گفت: «به دلیل تحریم ها، تامین تمامی شرایط برای شرکت های بیمه ای ایران مقدور نیست، بنابراین ما از آنها تقاضای تضمین دولتی کرده ایم.»

وی افزود، شرکت های کیش و معلم برای جلب حمایت تهران به دنبال زمان بیشتری هستند، زیرا این اقدامات به دلیل برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران به تاخیر افتاده است.

هند نفت وارداتی خود از ایران را توسط تانکر های ایرانی دریافت می کند، این در حالی است که صادرات کالاهای غیرنفتی و محصولات صنعتی عمدتا توسط کشتی های متعلق به خطوط کشتیرانی حافظ دریا انجام می گیرد.

دولت آمریکا در ماه مارس شرکت های کیش و بیمه مرکزی ایران را به اتهام تامین بیمه ای و بیمه اتکایی شرکت ملی نفتکش ایران، در فهرست تحریم ها قرار داد.

شرکت بیمه معلم نیز به اتهام پوشش بیمه ای محموله های سایر کالاها، از سوی دولت آمریکا تحت تحریم است.

اکثر پالایشگاه های هندی، به جز پالایشگاه های شرکت اسار اویل واردات نفت از ایران را از ماه آوریل متوقف کرده اند، زیرا بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا، پالایشگاه های هندی استفاده کننده از نفت ایران قادر به برخورداری از پوشش بیمه ای نیستند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=8719
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هند فعالیت ۲ شرکت بیمه  در زمینه مبادلات دو کشور را ۳ ماه دیگر تمدید کرد
هند فعالیت ۲ شرکت بیمه  در زمینه مبادلات دو کشور را ۳ ماه دیگر تمدید کرد
هند فعالیت ۲ شرکت بیمه  در زمینه مبادلات دو کشور را ۳ ماه دیگر تمدید کرد
هند فعالیت ۲ شرکت بیمه  در زمینه مبادلات دو کشور را ۳ ماه دیگر تمدید کرد
هند فعالیت ۲ شرکت بیمه  در زمینه مبادلات دو کشور را ۳ ماه دیگر تمدید کرد