تازه ترین اطلاعات دریافتی از سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران نشان می دهد حدود ۳۳ درصد شکایات بیمه گزاران از بیمه گران وارد بوده است.
تازه ترین اطلاعات دریافتی از سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران نشان می دهد حدود ۳۳ درصد شکایات بیمه گزاران از بیمه گران وارد بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از خرد و کلان، اطلاعات منتشر شده در سایت نظارت بیمه مرکزی نشان می دهد در سال جاری ۲۲۹۵ مورد شکایت از بیمه گران به بیمه مرکزی واصل شده است.
از این تعداد، ۷۴۹ مورد شکایت وارد بوده است. این عدد تقریبا یک سوم کل شکایات وارده است. از سوی دیگر تقریبا معادل همین عدد نیز مربوط به شکایاتی است که از نظر مراجع نظارتی، وارد نبوده است.
گرچه بخش قابل توجهی از شکایات وارده، مربوطه به بیمه گزاران شرکت بیمه توسعه بوده است، ولی با حذف شکایات مربوط به این شرکت از کل شکایات و شکایات وارده، باز هم سهم شکایات وارد تشخیص داده شده به نسبت کل شکایات، حدود ۲۷ درصد است.
صنعت بیمه در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون فقره خسارت به بیمه گزاران پرداخت کرده است، اما شکایات واصله به بیمه مرکزی با این عدد قابل مقایسه نیست. با این حال می توان حدس زد تعداد زیادی از کسانی که نسبت به عملکرد بیمه گر خود هنگام پرداخت خسارت ناراضی بوده اند، شکایتی علیه آن ثبت نکرده اند.
شاید اگر یک سیستم نظرسنجی آنلاین هنگام پرداخت خسارت به بیمه گزاران وجود داشته باشد، بشود راحت تر درباره عملکرد بیمه گران اظهار نظر کرد.
انتهای پیام