وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۲ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در طرح تسهیلات پیش‌بینی شده است که تاکنون ۱۵ هزار واحد از آن‌ها، ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی اصفهان اظهار کرد: اینجا بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور است که ۲۶۰ هزار اشتغال مستقیم صنعتی دارد. واحدهای ما با شرایط سخت سال‌های گذشته تعدادی توانسته‌اند روی پای خود بایستند اما واحدهای کوچک‌تر آسیب‌پذیری بیشتری داشته‌اند. بسیاری از این واحدها قبل‌تر از دوران فعلی متوقف بودند و ما نباید فکر کنیم که هر واحدی که وام می‌گیرد می‌تواند بازپرداخت کند.

وی افزود: ۸۲ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور داریم که در طرح تسهیل پیش‌بینی شده‌اند و با اغماض به آن‌ها وام پرداخت می‌شود یعنی به این شکل که اگر آن‌ها چک برگشتی یا وام عقب‌مانده‌ای داشته بودند، به آن‌ها ارفاق شده و وام جدیدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد که تاکنون ۱۵ هزار واحد تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها وام پرداخت شده است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که برخی بانک‌های استان‌ها باید در خصوص پرداخت وام‌ها و تسهیلات سرعت بیشتری بگیرند، گفت: پرونده‌هایی که به وزارت ارجاع شده و به نظام بانکی معرفی شده‌اند باید هرچه زودتر وام‌های خود را بگیرند چرا که باید چرخ صنعت بچرخد تا اشتغال‌زایی رونق بگیرد.

وی به طرح‌های بالا ۶۰ درصد پیشرفت در اصفهان اشاره کرد و گفت: اگر از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت استان اصفهان کمک بگیرند و فعال شوند بیش از ۵۰ هزار نفر شغل جدید خواهند داشت و طی بررسی‌های ما اگر واحدهایی که بیش از ۸۰ درصد تکمیل هستند نیز تا پایان امسال وارد مدار فعالیت شوند، ۲۴ هزار شغل به اصفهان افزوده می‌شود. پس از مسئولین می‌خواهیم تا همه کمک کنند تا صنعت کشور و استان اصفهان راه بیفتد و اشتغال‌زایی رونق بگیرد.

نعمت‌زاده با اشاره مجدد به اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران است، ادامه داد: ما برای این استان صنعت آب‌بر دیگری در نظر نگرفته‌ایم اما کمک کنید تا آب صنعت کم نشود. ما با یک مترمکعب آب تا ۴۰ برابر کشاورزی اشتغال ایجاد می‌کنیم و طبق آمار در اکثر استان‌های کشور حدود ۲ درصد آب استان‌ها به صنعت تعلق می‌گیرد اما در استان به دلیل وجود صنایع مادر و بزرگ کشور این میزان اندکی بیشتر است اما باید همین میزان را نگه داریم و کمتر نکنیم. ما هم از صنایع آب‌بر پرهیز کرده و صنعت آب‌بری برای اصفهان تجویز نمی‌کنیم.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=86662
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

گزارش نعمت زاده از طرح تسهیلات صنعتی
گزارش نعمت زاده از طرح تسهیلات صنعتی
گزارش نعمت زاده از طرح تسهیلات صنعتی
گزارش نعمت زاده از طرح تسهیلات صنعتی
گزارش نعمت زاده از طرح تسهیلات صنعتی