افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار به میزان ۸۵ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال در مدت ۶ ماه نخست امسال، صورت گرفت.

افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار به میزان ۸۵ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال در مدت ۶ ماه نخست امسال، صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، برابر اطلاعات موجود از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال بیش از ۸۵ هزار و ۹۹۲ میلیارد و ۲۴۸میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان ۱۴هزار و ۶۸۴ میلیارد و ۹۴۹میلیون ریال بوسیله جایزه، ۵۰ هزار و ۶۵۰میلیارد و ۹۵۵میلیون ریال از راه حق تقدم و ۲۰هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال از طریق ‘ جایزه و حق تقدم ‘ بوده است.
همچنین در شهریورماه امسال هفت هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از راه حق تقدم و ۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال آن از طریق ‘ جایزه و حق تقدم ‘ صورت گرفت.
مردادماه امسال ۲۰ هزار و ۸۴۷ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که دو هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال آن از راه جایزه و ۱۸هزار و ۴۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از روش حق تقدم بود.
همچنین در تیرماه امسال نیز هشت هزار و ۴۴۸ میلیارد و ۴۵۱میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که پنج هزار و ۲۲۰میلیارد و ۶۳۶میلیون ریال آن از روش جایزه و سه هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۸۱۵میلیون ریال از راه حق تقدم انجام شد.
براساس این گزارش، خردادماه امسال نیز دو هزار و ۱۵۸میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که ۲۰۵ میلیارد ریال آن از راه جایزه و یک هزار و ۶۵۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از روش حق تقدم و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز جایزه و حق تقدم بود.
همچنین در اردیبهشت ماه امسال ۳۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد و ۱۸۷میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که پنج هزار و ۴۳۲میلیارد و ۸۴۳میلیون ریال آن از راه جایزه و ۱۱ هزار و ۱۵۵میلیارد ریال از راه حق تقدم و ۱۴ هزار و ۱۲۶ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال به روش جایزه و حق تقدم است.
براساس این گزارش؛ فروردین ماه امسال نیز ۱۵هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که یک هزار و ۲۳میلیارد و ۵۳۵میلیون ریال آن از راه جایزه و ۱۴ هزار و ۵۶۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از روش حق تقدم صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، براساس ماده ۱۷ دستورالعمل ثبت، سپرده گذاری، تسویه و پایاپای که در سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید، آمده است: مسئولیت تسویه بهای اوراق بهادار معامله شده (خرید و فروش) سرمایه گذاران واجد شرایط استفاده از خدمات متولی حساب بر عهده بانک عامل تسویه است که توسط کارگزار منتخب مشتری به شکل کتبی به شرکت سپرده گذاری مرکزی معرفی شده و سقف اعتبار تخصیص داده شده به هر مشتری توسط بانک عامل تسویه تعیین و اعلام شده باشد.
پس از اجرایی شدن برجام، تمایل سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران افزایش داشته بگونه ای که برخی گزارش ها از رشد ۱۴۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی نسبت به قبل از آن حکایت دارد.
کارشناسان معتقدند برای جذب بیشتر سرمایه های خارجی در بازار سرمایه،رفع مشکلات ساختاری و بانکی ضروری است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=85397
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۸۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه در بورس
افزایش ۸۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه در بورس
افزایش ۸۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه در بورس
افزایش ۸۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه در بورس
افزایش ۸۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه در بورس