مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پوشش بیمه اجتماعی ۲۴ هزار زن معتاد بهبود یافته خبر داد.
به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، فرید براتی سده چ،‌ با اشاره به اینکه این نوع بیمه شامل بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی نیز می‌شود،‌ گفت: در مجموع بالای ۵۰ هزار زن بهبود یافته و در حال درمان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این تعداد قرار است ۲۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه پوشش بیمه بازنشستگی زنان خانه‌دار با هماهنگی دفتر زنان نهاد ریاست جمهوری انجام خواهد گرفت، اعلام کرد: زنان بهبود یافته‌ای که قرار است تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال داشته باشند، می‌توانند پس از مراجعه به مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی با ارائه اطلاعات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن اقدام کنند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد اطلاعاتی که زنان بهبود یافته باید در هنگام مراجعه به مراکز ترک اعتیاد ارائه کنند، اظهار کرد: نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه،‌ شماره سریال شناسنامه،‌ کد ملی، شماره تماس و آدرس محل اقامت از جمله اطلاعات لازم برای پوشش بیمه اجتماعی زنان بهبود یافته است.
به گفته وی، این بیمه از طریق سازمان تامین اجتماعی ارائه و منابع آن از طریق دولت پرداخت می‌شود.
براتی سده با اشاره به اینکه بخشنامه بیمه اجتماعی زنان بهبود یافته به استانها ارسال شده است، گفت: استانها هم اکنون در حال اعلام اسامی به سازمان بهزیستی هستند. علاوه بر این به بعضی مراکز غیر دولتی دارای مجوز از سازمان بهزیستی نیز این موضوع را اعلام کرده‌ایم تا اگر زن بهبود یافته‌ای تحت پوشش دارند نامش را به سازمان بهزیستی اعلام کنند تا هرچه سریعتر بتوانیم برای بیمه این افراد اقدام کنیم.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد علت تحت پوشش قرار گرفتن زنان بهبود یافته، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم زندگی بهتری را برای بهبود یافتگان زن رقم بزنیم و نیز اجازه ندهیم این افراد مجددا به دلیل مشکلات موجود در زندگی به استفاده مجدد مواد روی بیاورند این اقدام صورت می‌گیرد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=8448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ترک کنید تا بیمه شوید
ترک کنید تا بیمه شوید
ترک کنید تا بیمه شوید
ترک کنید تا بیمه شوید
ترک کنید تا بیمه شوید