قبل از برجام بانک کشاورزی با تعداد محدودی از کشورها از جمله ترکیه، هند و چین رابطه کارگزاری داشت اما هم اکنون با بیش از ۷۰کارگزاری خارجی در ارتباط هستیم.

اخبارپول – مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به بهبود روابط کارگزاری بانک کشاورزی با بانکهای خارجی گفت: قبل از برجام بانک کشاورزی با تعداد محدودی از کشورها از جمله ترکیه، هند و چین رابطه کارگزاری داشت اما هم اکنون با بیش از ۷۰کارگزاری خارجی در ارتباط هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مرتضی شهیدزاده در همین رابطه و در پاسخ به اخبارپول اظهارداشت: هم اکنون منهای استفاده از امکان افتتاح ال سی نزد بانکهای خارجی، به دنبال گشایش فاینانس نیز هستیم.
وی افزود: بانک کشاورزی تحت نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی هم اکنون با بودجه ۲/۵ میلیارد دلاری آماده انعقاد فاینانس با کشورهایی نظیر ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، ترکیه، اتریش، آفریقا و هند است که مذاکراتی نیز در این رابطه صورت گرفته است.
شهیدزاده تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین رابطه کارگزاری خارجی در بانک کشاورزی برقرار است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: بانک کشاورزی رتبه اول حمایت از این بنگاه‌ها را در بین بانک‌های کشور داشته است که با سرمایه ۵هزارمیلیارد ریالی تا کنون ۷۵درصد این مبلغ به عنوان تسهیلات اعطا شده و تا میانه شهریور ماه امسال کل تعهدات بانک کشاورزی در این زمینه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات در بانک کشاورزی نیز گفت: نرخ سود تسهیلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از ۱۸ به ۱۵ درصد بوده که این امر به رونق تولید کمک به سزایی می‌کند.
شهیدزاده همچنین افزود: افق پیش روی بانک کشاورزی مبتنی بر راهبردهای مقام معظم رهبری بوده و از این طریق افزایش سهم ارزش افزوده از طریق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مد نظر قرار گرفته است.
وی در خصوص افزایش سرمایه بانک کشاورزی تاکید کرد: حمایت دولت از بانک کشاورزی در جایی مشخص می‌شود که امسال ۵هزار میلیارد تومان از محل کارمزدهایی که بانک مرکزی برای افزایش سرمایه بانکهای ملی، سپه و کشاورزی در نظر گرفته، بیش از ۳هزار میلیارد از این مبلغ به بانک کشاورزی تخصیص یافته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی درخصوص خسارات پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان اذعان داشت: تا کنون ۸۰درصد از کل مبلغ خسارت در سال ۹۴ پرداخته شده است که مابقی آن تا مهر و آبان امسال پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: در صدد تخصیص مبلغ خسارات برای سال ۹۵ هستیم اما اولویت اصلی برای بانک پرداخت وجوه گندم خریداری شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=83991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بودجه ۲/۵ میلیارد دلاری بانک کشاورزی برای گشایش فاینانس
بودجه ۲/۵ میلیارد دلاری بانک کشاورزی برای گشایش فاینانس
بودجه ۲/۵ میلیارد دلاری بانک کشاورزی برای گشایش فاینانس
بودجه ۲/۵ میلیارد دلاری بانک کشاورزی برای گشایش فاینانس
بودجه ۲/۵ میلیارد دلاری بانک کشاورزی برای گشایش فاینانس