شاخص بورس در خرداد امسال طی ۲۱ روز معاملاتی، ۱۳ روز منفی بود و تنها ۸ روز را مثبت سپری کرد.

شاخص بورس در خرداد امسال طی ۲۱ روز معاملاتی، ۱۳ روز منفی بود و تنها ۸ روز را مثبت سپری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از تسنیم، در سومین ماه امسال طی ۲۱ روز معاملاتی تعداد ۱۹ میلیارد و ۳۵۷میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۱ هزار و ۶۷۷میلیارد ریال در یک میلیون و ۴۰۹هزار و ۹۶۸نوبت توسط معامله گران دست به دست شد.
همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات در این مدت به ۱۹۸۵میلیارد ریال، میانگین روزانه حجم معاملات به ۹۲۲میلیون سهم، میانگین دفعات معاملات ۶۷هزار و ۱۴۱نوبت و میانگین ارزش بازار ۳۰۸هزار و ۵۶میلیون تومان رسید.
تعداد ۷میلیون و ۳۱۱هزار و ۱۰۳برگه اوراق مشارکت هم در این مدت به ارزش ۷هزار و ۲۱۵میلیارد ریال دادوستد شده است که نسبت به سال ۹۴ از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۴۴ و ۴۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.
افزون بر این؛ در ماهی که گذشت تعداد یک فقره قرارداد معاملات آتی سهام به ارزش ۰.۰۷ میلیارد ریال منعقد شد که در مقایسه با سال ۹۴ از نظر تعداد و ارزش به ترتیب از رشد ۶۷ و ۲۹درصدی برخودار بوده است. همچنین در خردادماه گذشته یک میلیون و ۱۵۷هزار و ۹۸۷قرارداد اوراق اختیار فروش تبعی به ارزش ۴۰ میلیون ریال دست بدست شده است.

تنها ۸ روز مثبت برای شاخص
این گزارش می افزاید: شاخص بورس نیز که معاملات اولین روز خرداد امسال را از ارتفاع ۷۶هزار و ۴۱۳ واحد شروع کرده بود در پایان این ماه با ثبت افت ۳۷۹۸ واحدی و کاهش ۵ درصدی، در کانال ۷۲هزار و ۶۱۵واحد قرار گرفت.
افزون بر این؛ در خردادماه امسال بازار سرمایه ۲۱ روز معاملاتی را به خود دید که از این تعداد شاخص بورس ۸روز معاملاتی را مثبت و ۱۳روز را منفی سپری کرد که این آمار در ۲۱ روز معاملاتی خرداد سال گذشته با ۱۰روز مثبت و ۱۱روز منفی برای شاخص بورس بوده است.

آمار رفت و آمدها
همچنین در این مدت ۱۲۲نماد معاملاتی در بورس بازگشایی و ۱۱۳نماد متوقف شده اند که این آمار در مدت مشابه سال ۹۴ به ترتیب ۱۳۸و ۱۰۹نماد بوده است. همچنین در این مدت تعداد ۱۲۴ نماد در بازار اول بورس باز و ۳نماد در این بازار بسته بوده اند که تعداد نمادهای باز و بسته در بازار دوم نیز در این مدت به ترتیب ۱۷۳ و ۲۱نماد بوده است.

حقیقی های فعال
بر اساس این گزارش؛ در خردادماه امسال حقیقی‌ها ۲۲ هزار و ۷۱۷میلیارد ریال(۵۸.۶درصد) و حقوقی‌ها ۱۶هزار و ۷۱میلیارد ریال(۴۱.۴درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۲۴هزار و ۵۲۰میلیارد ریال(۶۳.۲درصد) و حقوقی‌ها ۱۴هزار و ۲۶۸میلیارد ریال(۳۶.۸درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.

P/E بازار
همچنین ارزش کل بازار سرمایه در سومین ماه امسال ۳۰۸هزار و ۵۶میلیارد تومان، سرمایه ۳۲۱ شرکت ۱۲۴ هزار میلیارد تومان، سود پیش بینی شده ۴۲ هزار میلیارد تومان، متوسط P/E بازار ۶.۹۴ مرتبه، سود(زیان) تحقق یافته ۲۶۷۴هزار میلیارد تومان و سود نقدی تقسیم شده و درصد آن به ترتیب ۲۱۹۷هزار میلیارد تومان و ۸۱.۲۴ درصد بوده است.

افزایش سرمایه ها
از سوی دیگر در خردادماه امسال ۶هزار و ۲۸۶میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که ۵هزار و ۷۸۱میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال آن از طریق مطالبات و آورده نقدی و ۵۰۵میلیارد ریال از طریق سود انباشته‌ و اندوخته‌ها و صرف سهام بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=81522
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هشت روز مثبت برای بورس
هشت روز مثبت برای بورس
هشت روز مثبت برای بورس
هشت روز مثبت برای بورس
هشت روز مثبت برای بورس