با افزایش سرمایه بانک ملی ایران در پایان سال گذشته به میزان بیش از ۹۹ هزار میلیارد ریال، سرمایه این بانک در صدر شبکه بانکی کشور قرار گرفت.
به گزارش پول پرس، مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام داشت: باید آرمان خواه بود و به افق نگریست و بررسی کرد چگونه می‌توان انتخاب اول مشتریان بود. با افزایش سرمایه بانک ملی ایران در پایان سال گذشته به میزان بیش از ۹۹ هزار میلیارد ریال، سرمایه این بانک در صدر شبکه بانکی کشور قرار گرفت.

فرشاد حیدری در همایش بررسی عملکرد ادارات ستادی، امور شعب و شعب مستقل بانک ملی ایران در سال ۹۱ و تبیین برنامه‌های سال ۹۲ با تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان صدیق و زحمتکش بانک در سال گذشته ابراز داشت: در سال ۹۱ مطالبات معوق بانک ملی ایران ساماندهی شد که تاثیر موثری در بهبود وضعیت صورت‌های مالی سال ۹۱ بانک داشت و امید است این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

وی با اشاره به حماسه سیاسی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: با خلق این حماسه توسط ملت بزرگ ایران اسلامی، مسئولیت ما در خلق حماسه اقتصادی سنگین‌تر شده است و همه مدیران و کارکنان بانک ملی ایران لازم است اهتمام جدی در این خصوص داشته باشند.

به گفته حیدری حس آرمان خواهی باید در تمامی کارکنان بانک ملی ایران ایجاد و نهادینه شود به نحوی که بزرگترین آرمان کارکنان بانک ملی انتخاب اول مشتریان بودن باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های اداری و امور غیرضروری، اصلاح ساختار و جانمایی صحیح شعب را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: افتتاح واحدهای شهاب ملی باید با رعایت استانداردهای خاص نظیر فضا و نوع خدمات سرعت گیرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اهمیت کانون جوانه‌های این بانک بر لزوم بررسی عملکرد ادارات امور و شعب مستقل در این خصوص تاکید کرد و در ادامه خواستار اهتمام جدی در زمینه جذب منابع ارزان قیمت شد و گفت: تمامی مدیران باید توجه خاص به این مقوله داشته باشند و با عنایت به افزایش نقدینگی کشور در سال جاری، حداکثر تلاش را در این زمینه مصروف دارند.

لزوم ارتقای بهره‌وری شعب و کارکنان از حیث تجهیز منابع و ایجاد فرصت‌های برابر برای همکاران در انتصابات از تاکیدات دیگر حیدری بود. وی درخصوص انتصابات گفت: رویکرد بانک در زمینه انتصابات، مراعات انصاف و جوان‌گرایی و استفاده از انرژی و نشاط کارکنان آگاه و جوان است.

مدیرعامل بانک ملی ایران درخصوص سیاست‌های اعتباری این بانک ابراز داشت : اعطای تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت در قالب عقود مشارکتی در سال جاری را مورد تاکید قرار داد.

تجدید ارزیابی وثایق، اصلاح نسبت مصارف به منابع، اهتمام به فروش اموال مازاد، رعایت بودجه‌ و ارتقای بهره‌وری عملکرد خودپردازها و پایانه‌های فروش، بازرسی کلیه شعب بانک، گسترش خدمات بانکی از جمله ضمانت‌نامه‌ها و توجه ویژه به سودآوری بانک از دیگر تاکیدات حیدری در این همایش بود.

دامغانیان : برگزاری مجمع بانک در تیرماه
در ادامه این همایش جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اصلاح ساختار بودجه این بانک، خواستار همت بیشتر مدیران در تجدید ارزیابی وثایق شد و گفت: مجمع عمومی سال ۹۱ بانک ملی ایران در وقت قانونی و طی ماه جاری برگزار خواهد شد که این جزو افتخارات این بانک است.

حسین زاده : خدمات جدید بانک بزودی راه‌اندازی می‌شود
دیگر عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در ادامه گفت: به مناسبت هشتاد و پنجمین سال تاسیس بانک ملی ایران، چندین خدمت نوین بانکی رونمایی خواهد شد.

محمدرضا حسین‌زاده با اشاره به فعالیت واحدهای شهاب ملی گفت: توسعه این شعب جزو سیاست‌های بانک ملی ایران است که مدیران بانک باید به طوری جدی در این خصوص اقدام کنند.
تسریع در فروش املاک مازاد و تملیکی و نظارت بیشتر بر نوع سرویس‌دهی پایانه‌های فروش از دیگر تاکیدات وی بود.

منصور خاکی : مبنای ارزیابی، ارتقای سهم است
در بخش دیگری از همایش محمدابراهیم منصور خاکی عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران گفت: مبنای ارزیابی واحدها، ارتقای سهم بازار است و لازم است با اعمال حسابداری مستقل، نگاه سوددهی در شعب افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت پایانه‌های فروش این بانک بر لزوم توجه جدی مدیران به عملکرد این دستگاه‌ها تاکید کرد.

خواجه حسنی : ایجاد ۳ کارگروه برای پایش و ارزیابی عملکرد
در ادامه، خسرو خواجه حسنی عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران ابراز داشت: به منظور پایش و ارزیابی عملکرد ادارت امور و شعب مستقل، ۳ کارگروه منابع، مصارف و ارتباط با مشتریان، وصول مطالبات و مدیریت داخلی ایجاد شده است که به طور مستمر عملکرد واحدها را بررسی و کنترل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت انعطاف‌پذیری مدیران در فضای رقابتی امروز گفت: سودآوری و مدیریت هزینه‌ها باید به طور جدی دنبال شود و کسب سودآوری نیز، در سایه ارتقای بهره‌وری شعب و کارکنان است.

کمرئی : سمت و سوی پرداخت تسهیلات براساس عقود مشارکتی باشد
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در ادامه این همایش تاکید کرد: وصول و تعیین تکلیف مطالبات معوق باید همانند سال گذشته با جدیت دنبال شود. در عین حال در قانون بودجه امسال تدابیری در این خصوص اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت سیاست‌های اعتباری توسط واحدها ابراز داشت: رعایت سهم عقود مشارکتی در پرداخت تسهیلات باید سرلوحه امور مدیران باشد چون در این صورت نسبت‌های سودآوری بهبود می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیبی دبیر امور روحانیون بانک دیگر سخنران همایش بود که با تاکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان برای خودسازی، فلسفه روزه را تقوای الهی دانست.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب و پویای بانک ملی ایران در زمینه اقامه نماز گفت: سیاستگذاری‌های مدون ستاد اقامه نماز بانک به تمامی واحدها ابلاغ شده است.

ارائه گزارش عملکرد ادارات امور و شعب مستقل در سال گذشته و تبیین برنامه های سال ۹۲ توسط قیطاسی مدیر امور سازمان تبیین و نکات لازم در زمینه امور مالی توسط لهرابیان مدیر امور مالی از دیگر بخش های همایش بود.

در پایان این همایش یک روزه، لوح تقدیر مدیرعامل بانک به صفای نیکو مدیر امور حراست برای کسب رتبه برتر در مجموعه حراست‌های کل کشور و همچنین رشیدارده رئیس اداره کل روابط عمومی برای کسب موفقیت روابط عمومی در پیشبرد اهداف تبلیغی و اطلاع‌رسانی در حوزه اقتصاد اعطا گردید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=8030
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سرمایه بانک ملی در صدر شبکه بانکی قرار گرفت
سرمایه بانک ملی در صدر شبکه بانکی قرار گرفت
سرمایه بانک ملی در صدر شبکه بانکی قرار گرفت
سرمایه بانک ملی در صدر شبکه بانکی قرار گرفت
سرمایه بانک ملی در صدر شبکه بانکی قرار گرفت