هیچ بازار دیگری در شرایط کنونی جذابیتی برای ورود نقدینگی ندارد و معامله گران ترجیح می‌دهند که پول و سرمایه خود را در بورس نگه دارند.

شروع معاملات هفتگی

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بورس با رکود مواجه شده است گفت: هیچ بازار دیگری در شرایط کنونی جذابیتی برای ورود نقدینگی ندارد و معامله گران ترجیح می‌دهند که پول و سرمایه خود را در بورس نگه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمد آقایی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در شرایط فعلی یکی از مشکلات بازار سرمایه کمبود نقدینگی است که بنظر می رسد با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از آن به سمت بورس روانه شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزون بر این یکی از مشکلات بنیادی بازار رکود اقتصادی است که با ادامه آن نباید امیدوار بود که نقدینگی و سرمایه های مردم به صورت کامل روانه بازار سهام شود.

وی اضافه کرد: با رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای، معامله گران شاهد افزایش قیمت در بازار سهام و رشد چندین هزار واحدی شاخص بودند که در سالجاری اصلاح عمومی قیمت سهام و شاخص رقم خورد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر فصل مجامع شرکت‌ها در حال سپری شدن است و صورتهایی مالی نه چندان مثبت شرکتها نیز بر ادامه روند متعادل و اصلاحی بازار تاثیر گذاشته است.

وی با رد خروج نقدینگی از بازار سرمایه اذعان داشت: در شرایط فعلی بازار سهام نیز با رکود همراه شده و نقدینگی از بورس خارج نشده است؛ چرا که هیچ بازار دیگری در شرایط فعلی جذابیتی برای ورود نقدینگی ندارد و معامله گران ترجیح می‌دهند که پول و سرمایه خود را در بورس نگه دارند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر این اساس شرایط رکودی بورس موجب شده تا توجه بیشتر سهامداران به تک سهم‌های فعال در بازار سهام جلب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بازار سهام چه زمانی به روند رشد و رونق خود بازمی گردد تصریح کرد: تا زمانی که یک محرک قوی در بازار سهام مانند اجرای کامل برجام و رفع تحریم ها و نیز برداشته شدن محدودیتهای مربوط به سوئیفت و مراودات بین المللی ارز به وجود نیاید، شرایط بورس در همین وضعیت خواهد ماند.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=80278
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نقدینگی از بورس خارج نشده است
نقدینگی از بورس خارج نشده است
نقدینگی از بورس خارج نشده است
نقدینگی از بورس خارج نشده است
نقدینگی از بورس خارج نشده است