بیمه معلم اکنون در مرحله تخمین ریسک، شناسایی و اولویت بندی آن است و در مرحله بعد به دنبال کنترل و انتقال آن با استفاده از اطلاعات به دست آمده خواهد بود.

شرکت بیمه معلم موفق شده است گواهینامه سطح C در مدیریت ریسک را از “مرکز رتبه بندی مدیریت ریسک” انجمن حرفه ای صنعت بیمه دریافت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، سعید گیوه چی رییس کمیته مدیریت ریسک بیمه معلم، در این رابطه اظهار داشت: با توجه به نو پا بودن مباحث حال حاضر مدیریت ریسک و درجه پیچیدگی بالای آن ، ضرر و زیان‌های فراوان ناشی از ضعف مدیریت ریسک در صنعت بیمه گریبان‌گیر شرکت‌های فعال در این حوزه شده است.

بر اساس متدها و روش های نوین و استاندارد در دنیا، شناسایی و ارزیابی و کنترل ریسک در صنعت بیمه تعریف شده است و انجمن حرفه ای صنعت بیمه بر همین اساس، اقدام به گریدبندی سطوح مختلف مدیریت ریسک نموده است که شرکت‌های بیمه‌ای می‌بایست سطوح مختلف مقدماتی تا پیشرفته را بر اساس معیارها و شاخص‌های تعیین شده با موفقیت پشت سر بگذارند تا پس از ممیزی نهایی، گواهینامه استاندارد رسمی به ایشان تعلق یابد.

از آنجایی که یکی از استراتژی‌های کلان سند راهبردی شرکت بیمه معلم نیز استقرار سیستم مدیریت ریسک می‌باشد، از ابتدای سال ۹۴ طبق تاکید مدیرعامل بیمه معلم، اقدامات لازم جهت اخذ گرید C آغاز شد.

در ادامه به اعم فعالیت‌ها واقدامات انجام شده جهت اخذ گرید C مدیریت ریسک اشاره کرد که عبارتند از:

انجام مطالعات اولیه در حوزه طرح و برنامه در خصوص مدیریت ریسک و فراهم‌کردن مقدمات مورد نیاز، جهت پیاده‌سازی استاندارد مورد نظر

تشکیل کمیته مدیریت ریسک و انتخاب کارشناسان خبره فنی و ستادی جهت تدوین اظهارنامه با همکاری و هماهنگی صورت گرفته با معاونین و مدیران

شناسایی، تجزیه و تحلیل و آنالیز ریسک های شرکت در قالب تیم‌های کاری کمیته

تدوین و جمع‌بندی اظهارنامه کمیته مدیریت ریسک مطابق چهارچوب ارائه شده توسط انجمن حرفه‌ای

گیوه چی افزود: ممیز مرکز مربوطه طی دو روز کاری جهت ممیزی و بررسی اجرای فرایند های مدیریت ریسک در بیمه معلم حضور و از نزدیک اجرای فرایند های مدیریت ریسک در بیمه معلم را بررسی نمود.

وی تاکید کرد که بیمه معلم اکنون در مرحله تخمین ریسک، شناسایی و اولویت بندی آن است و در مرحله بعد به دنبال کنترل و انتقال آن با استفاده از اطلاعات بدست آمده خواهد بود.

گیوه چی اظهار کرد: اگر سطوح مختلف سازمان (شبکه فروش، واحد های فنی و شعب و واحد های پشتیبانی) از ابتدا ریسک را درست انتخاب کنند، نه تنها هزینه های شرکت کاهش می‌یابد بلکه بهره وری نیز افزایش خواهد یافت.

رییس کمیته مدیریت ریسک بیمه معلم با اشاره به این‌ موضوع که ریسک جزء لاینفک کسب وکار بیمه است و بدون ریسک در واقع بیمه مفهوم خود را از دست می‌دهد، تاکید کرد مهم این است که بتوانیم تصمیمات مبتنی بر کارشناسی و تحلیل ریسک بگیریم، و همچنین ارائه تخفیفات بی‌جا و نرخ شکنی را از مشکلات جدی صنعت بیمه دانست و گفت: عدم هماهنگی شرکت‌ها در مدیریت ریسک، یکی از مشکلات اساسی این صنعت است که امید داریم با همکاری بین کلیه شرکت‌های فعال در این حوزه، مشکل مذکور نیز مرتفع شود.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=80252
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

جزئیات دریافت گواهینامه مدیریت ریسک توسط بیمه معلم
جزئیات دریافت گواهینامه مدیریت ریسک توسط بیمه معلم
جزئیات دریافت گواهینامه مدیریت ریسک توسط بیمه معلم
جزئیات دریافت گواهینامه مدیریت ریسک توسط بیمه معلم
جزئیات دریافت گواهینامه مدیریت ریسک توسط بیمه معلم