به نظر می‌رسد مقاومت ٣٠هزارواحدی شاخص قیمت، دیوار بلندی را ساخته که بورس توان عبور از آن ندارد.

*  اخبارپول

دیروز بورس با کاهش ٣٧واحدی شاخص قیمت و ٩٩واحدی شاخص کل روبه‌رو شد و در پایان معاملات، شاخص قیمت به ٢٩هزارو ۵۴٨ واحد و شاخص کل به ٧٨هزارو ٢٨۵ واحد رسید. به نظر می‌رسد مقاومت ٣٠هزارواحدی شاخص قیمت، دیوار بلندی را ساخته که بورس توان عبور از آن ندارد.
ارزش معاملات بورس ٣٣٧ میلیارد تومان بود و در یک‌ماهه اخیر تغییر چندانی نداشته است. برای افزایش شاخص به نظر می‌رسد نیاز به ورود تقاضای جدید نقدینگی از خارج بورس است و افزایش معاملات به بالای ۵٠٠ میلیارد تومان، تحرکی به بازار خواهد داد. برای چنین اتفاقی نیاز به خبرهای خوبی در مراودات سیاسی و اقتصادی و همچنین کاهش سود بانکی و افزایش قیمت کالاهای نفتی و معدنی است که تأثیر واقعی بر سود سهام شرکت‌ها داشته باشد. دسترسی به این شرایط قابل‌تحقق است اما بازار برای اطمینان از تحقق آن، نیاز به کمی زمان دارد.
دیروز حجم معاملات صنعت خودرو به ۴٣ درصد کل معاملات رسید و با ١۴۵ میلیارد تومان دادوستد توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد. صنعت شیمیایی، سرمایه‌گذاری و فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل و سایپا به‌تنهایی توانستند ٩٨ میلیارد تومان از حجم معاملات را به خود اختصاص دهند. ایران‌خودرو دیزل در پی خبری از طرف اداره نظارت توسط یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه شرکت هیچ درخواستی برای افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی نداده، در روز یکشنبه روندی کاهشی را بعد از ریزش صف خرید پی گرفت اما دوشنبه رسمی‌شدن خبر تصویب افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی توسط هیأت‌مدیره و ارائه آن به بازرس قانونی جهت اظهارنظر، سبب صف خرید محکمی در سهم شد. با این افزایش، سرمایه شرکت از ۴٩٨ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان می‌رسد.
سهام‌داران هنکل پاک‌وش ٩۵٣ ریال از سود دوهزارو ١٨١ ریالی هر سهم را در مجمع تقسیم کردند. افزایش ۶٠ درصدی قیمت سهام فولاد ارفع، سبب شفاف‌سازی این شرکت شد. مدیریت فولاد ارفع از افزایش ۴٠ درصدی شمش خبر می‌دهد به‌طوری‌که قیمت شمش از حدود هزار تومان به ازای هر کیلو در انتهای اسفند به هزارو ۴٠٠ تومان رسیده است. نرخ فروش در پیش‌بینی ٩۵، هزار تومان لحاظ شده است. بااین‌حال مدیریت شرکت اعتقاد دارد این افزایش قیمت، زمانی می‌تواند مبنای منطقی برای تعدیل داشته باشد که قیمت‌های مذکور به ثبات رسیده باشد.
از طرفی با توجه به محاسبه نرخ مواد اولیه گندله که تابعی از نرخ شمش است، افزایش بهای تمام‌شده را در پی خواهد داشت که درصدی از افزایش قیمت شمش را به خود اختصاص خواهد داد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت سهام فولادی‌ها و معدنی‌ها منوط به پایداری قیمت‌های فولاد است که بتواند در درآمد این صنعت تأثیرگذار باشد. در پایان معاملات دیروز، نماد معاملاتی شرکت‌های البرز دارو، سبحان دارو و پتروشیمی کرمانشاه جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، متوقف شدند.
منبع: شرق


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=79286
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس در انتظار ورود نقدینگی
بورس در انتظار ورود نقدینگی
بورس در انتظار ورود نقدینگی
بورس در انتظار ورود نقدینگی
بورس در انتظار ورود نقدینگی