با توسعه شبکه ارتباطات بر پایه تلفن همراه، نیاز به ارتباط فیزیکی مشتریان با بانک‌ها از طریق شعب هر روز کمتر می‌شود.

با توسعه شبکه ارتباطات بر پایه تلفن همراه، نیاز به ارتباط فیزیکی مشتریان با بانک‌ها از طریق شعب هر روز کمتر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، رضا آقابابایی – معاون اعتباری بانک سامان – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحولات سریع در دنیای بانکداری گفت: بیشتر خدمات بانکی از طریق ابزار مدرن به راحتی انجام می‌پذیرد و تمرکز راهبردی تمام بانک‌های تراز اول دنیا بر ارایه خدمات بانکی از طریق تلفن‌همراه است تا مشتریان به‌صورت مطمئن و امن کارهای بانکی خود را انجام دهند.

آقابابایی با بیان اینکه با افزایش خدمات ارایه شده بر بستر تلفن همراه نیاز به شعبه بانک کم می‌شود، تاکید کرد: افزایش بی رویه شعب بانک‌ها تنها باعث بالارفتن هزینه‌ها شده است. بلکه با تکیه بر کانال‌های غیرفیزیکی می‌توان هزینه‌ها را کاهش و توان تسهیلات‌دهی و سودآوری بانک را افزایش داد.

معاون اعتباری بانک سامان بیان کرد: تصمیم به کاهش شعب بانک، نه‌تنها اتفاق ناخوشایندی برای مشتریان بانک نیست. بلکه یک تصمیم راهبردی با هدف افزایش کارایی است که در کشورهای مختلف دنیا با تجربه موفقیت‌آمیزی همراه بوده است.

وی ادامه داد: این بانک بیش از ۲۰۱ هزار دستگاه پایانه فروش دارد که با همین پشتوانه توانسته‌ایم در سال ۹۴ بیش از ۵۰۰ میلیون تراکنش بانکی را بر این بستر انجام دهیم.

وی افزود: با تکیه بر توسعه بانکداری موبایلی و ارایه اپلیکیشن‌های سامان‌یار و سامانک، توانسته‌ایم امکان خدمات‌دهی به مشتریان را افزایش دهیم.

معاون اعتباری بانک سامان افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین شبکه خودپرداز خارج شعبه‌ای را در اختیار داریم و با داشتن ١٠ دستگاه خودپرداز به ازای هر شعبه، دسترسی مشتریان به خدمات بانکی را در نقاط مختلف شهر مانند مراکز تجاری، ایستگاه‌های مترو، بیمارستان‌ها و غیره بیشتر و راحت‌تر کرده‌ایم.

آقابابایی از ایجاد مرکز ارتباط با مشتری بانک سامان (contact center) خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای این منظور تهیه شده و سعی داریم که در شش ماهه نخست سال جاری این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

معاون اعتباری بانک سامان درباره دیگر برنامه‌های بانک برای سال ۱۳۹۵ نیز تصریح کرد: صدور کارت‌های بانکی بین‌المللی، اعطای خدمات ویژه به کارگزاران بورس اوراق بهادار و توسعه خدمات بانکداری شرکتی از جمله برنامه‌های امسال این بانک است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون روابط کارگزاری با بانک‌های ۶۷ کشور جهان برقرار شده است و تلاش داریم با توسعه ارتباط با بانک‌های بین‌المللی، به انتخاب نخست بانک‌های خارجی برای همکاری با ایران تبدیل شویم.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=79024
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کاهش نیاز به بانکداری شعبه‌محور با توسعه بانکداری الکترونیکی
کاهش نیاز به بانکداری شعبه‌محور با توسعه بانکداری الکترونیکی
کاهش نیاز به بانکداری شعبه‌محور با توسعه بانکداری الکترونیکی
کاهش نیاز به بانکداری شعبه‌محور با توسعه بانکداری الکترونیکی
کاهش نیاز به بانکداری شعبه‌محور با توسعه بانکداری الکترونیکی
کاهش نیاز به بانکداری شعبه‌محور با توسعه بانکداری الکترونیکی