طبق محاسبات بانک مرکزی نرخ تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه امسال ۴۱.۷ درصد برآورد شده است.
به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، بانک مرکزی پیش از این نرخ تورم میانگین اردیبهشت ماه را ۳۴ درصد اعلام کرده بود که در مشروح گزارش شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت ماه نرخ تورم نقطه به نقطه ماه مورد گزارش ۴۱.۷ درصد اعلام شده است.
البته این نرخ در حالی محاسبه شده که مرکز آمار ایران نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۹۲ را بالغ بر ۳۱ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه همین ماه را برابر با ۳۸.۲ درصد اعلام کرده است.
طبق محاسبه بانک مرکزی، شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (شاخص تورم) در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ به ۱۶۳.۷ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است. البته این تغییر از افزایش ۳ درصدی در فروردین ماه کمتر بوده است. از همین رو شاخص تورم در تاریخ مورد گزارش نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۱.۷ درصد افزایش یافته است.
نرخ تورم نقطه به نقطه طی ۲ ماه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۴۱.۹ درصد افزایش داشته است این البته در حالی است که میزان تورم در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه امسال نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ معادل ۳۴ درصد است.
براساس این گزارش، شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در اردیبهشت ماه امسال پس از حذف نوسانات فصلی نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین باید یادآور شد که این شاخص در ماه مورد بررسی در تمام استان‌های کشور با افزایش همراه شده است.
بیشترین افزایش شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در اردیبهشت ماه امسال متعلق به استان ایلام معادل ۳.۲ درصد و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان ۰.۲ درصد بود؛ شاخص مذکور در استان تهران معادل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=7855
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تورم نقطه به نقطه از ۴۱ درصد گذشت
تورم نقطه به نقطه از ۴۱ درصد گذشت
تورم نقطه به نقطه از ۴۱ درصد گذشت
تورم نقطه به نقطه از ۴۱ درصد گذشت
تورم نقطه به نقطه از ۴۱ درصد گذشت