دبیرستاد ملی زن و خانواده گفت: ۳ شاخص اصلی سرپرست خانوار بودن، تعداد اولاد و سن خانم‌ها، شاخص‌های تعیین اولویت‌های بیمه زنان خانه‌دار است.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، فریبا حاجی علی  گفت: دستورالعمل بیمه زنان خانه‌دار در ستاد ملی زن و خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصویب شد و به منظور اجرایی شدن آن چند دستگاه از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت بهداشت مکلف شدند تا اولویت تخصیص اعتبارات برای سال ۹۲ و حتی اولویت‌های افراد را برای اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار را آماده کنند.

وی ادامه داد: اولویت‌های مطرح شده برای بیمه زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، تعداد اولاد و سن خانم‌ها است. این ۳شاخص به عنوان شاخص‌های اصلی بیمه زنان خانه‌دار درنظرگرفته شده است اما چون جامعه آماری ۲۰۰ هزار نفر را می‌توانیم تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم ممکن است شاخص‌ها را ریزتر کنیم.

دبیر ستاد ملی زن و خانواده تصریح کرد: ممکن است چون مجموعه افرادی که از طرف کمیته امداد یا سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر باشند شاخص‌ها را ریزتر ‌کنیم و افرادی را که نیازمندتر هستند تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حاجی علی ادامه داد: به این ترتیب تا پایان سال ۹۲، حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ زنان خانه دار قرار می‌گیرند و تا پایان برنامه پنجم توسعه یک میلیون نفر و طی برنامه‌های توسعه ششم و هفتم حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون زن خانه‌دار تحت شمول این قانون قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: چون مجلس هم موافقت خود را با این برنامه اعلام کرده است و منابع مالی آن هم در بودجه در نظر گرفته شده است امیدواریم این برنامه در دولت‌های بعدی نیز استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: بیمه زنان خانه‌دار از اولویت‌های دولت جدید نیز است و در صحبت نمایندگان رئیس جمهور منتخب و کسانی که در این حوزه صحبت می‌کنند بحث بیمه زنان خانه‌دار و بالاخص بیمه زنان سرپرست خانوار برایشان اولویت خاصی دارد و امیدواریم با این رویکرد این طرح استمرار پیدا کند و در دولت‌های آینده هم اجرایی شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=7567
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اولویت‌های پوشش بیمه زنان خانه‌دار مشخص شد
اولویت‌های پوشش بیمه زنان خانه‌دار مشخص شد
اولویت‌های پوشش بیمه زنان خانه‌دار مشخص شد
اولویت‌های پوشش بیمه زنان خانه‌دار مشخص شد
اولویت‌های پوشش بیمه زنان خانه‌دار مشخص شد