تبلیغات محیطی یا همان تبلیغات شهری یکی از اثرگذارترین روش‌ها برای کسب‌وکارهای محلی به شمار می‌رود.

تبلیغات محیطی شامل نصب بنر، بیلبورد های تبلیغاتی و یا حتی تراکت‌های دیواری یا هر روش دیگری برای جلب توجه عابران در کوچه و خیابان است.اینگونه تبلیغات بیشتر در مکان‌های پرتردد که افراد زیادی به صورت مداوم با آنها سر وکار دارند دارای اثربخشی فوق‌العاده‌ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در عصر تکنولوژی و عرضه کالا و خدمات داشتن مدیریت صحیح در امور بازاریابی و تبلیغات برای موفقیت در بین رقبای تجاری بسیار مهم است. تبلیغات محیطی از جمله عوامل موفقیت یک کالا یا عرضه خدمات است که به واسطه تبلیغات می‌توان آنها را به همگان معرفی کرد
تبلیغات در نقاط اصلی شهر از مکان‌هایی است که روزانه میلیون‌ها چشم به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه آن را دنبال می‌کنند و این ذوق یک طراح حرفه‌ای است که نگاه‌ها را با خلاقیت خود شکار می‌کند. این روش تبلیغی تا حالا بسیار کارساز بوده است، زیرا به کمک آن می‌توان راه ورود برندها و نام‌های تجاری را به مکان‌هایی که قبلا رسانه‌های سنتی از دستیابی به آنها محروم بوده‌اند نظیر خیابان‌ها، محل کار افراد و مدارس باز کرد. هزینه تبلیغات محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تجارت‌های محلی و کوچک توان انجام آن را ندارند، ولی می‌توان با استفاده از خلاقیت، هزینه تبلیغات محیطی را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش داد.
تبلیغات محیطی تلاشی است برای ایجاد یک ارتباط دوسویه غیرمستقیم با مخاطبان؛ به عبارتی دیگر تبلیغات به معنای رساندن پیام به دیگران از طریق برقراری ارتباط به منظور ایجاد و تغییر نگرش و دگرگونی در رفتار و دانش مخاطبان است.

تاثیرات تبلیغات بر مخاطبان را می‌توان به این شرح بیان کرد:
ایجاد آگاهی: تبلیغات می‌تواند موجب شناخت و آگاهی نسبت به محصول و خدمات شود. به طور کلی مردم به سروکار داشتن با مواردی که تاکنون نشنیده‌اند یا ندیده‌اند تمایلی نشان نمی‌دهند.
ایجاد نگرش مثبت: تبلیغات می‌تواند موجب ایجاد نگرش مثبت و مطلوب نسبت به کالا یا خدمتی شود.
ایجاد هویت برای نام تجاری و ایجاد یک تصویر ذهنی برای کالا و خدمات.
جایگاه سازی محصول در بازار: در جایی که بازار بخش‌بندی شده است، تبلیغات می‌تواند به جایگاه‌سازی محصول در بخش خاصی از بازار کمک کند.
حفظ روابط: تبلیغات نیرویی است که در طول زمان موجب ایجاد و تقویت رابطه بین مشتری و عرضه‌کننده محصول می‌شود.
اقناع: تبلیغات می‌تواند مشتریان را به استفاده از یک کالا یا خدمتی خاص قانع کند.
مقابله با فعالیت رقبا: یکی از ویژگی‌های عصر حاضر توسعه مفاهیم بازار و نام تجاری است و همزمان با گسترش این بازار، رقابت بیشتر و بیشتر می‌شود. تبلیغات می‌تواند به حفظ جایگاه شرکت ارائه‌کننده محصول یا ارتقای آن در میان مشتریان کمک کند.
از این رو بسیاری از سازمان‌ها سعی دارند با انجام تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلف از جمله رادیو، تلویزیون، مطبوعات، تلفن همراه و… علاوه بر معرفی خدمات و محصولات خود به مشتریان به حفظ و تحکیم این جایگاه در جامعه بپردازند.

شرایط تأثیر تبلیغات
هر تبلیغی برای تأثیرگذاری بر مخاطب، شرایط ویژه و خاصی را می‌طلبد که عبارتند از:
اعتقاد به موضوع تبلیغ و مشخص بودن انگیزه و هدف آن: اگر شخص حقیقی یا حقوقی به موضوع تبلیغ اعتقاد نداشته باشد، در عرضه آن، ابتکار عمل ندارد و در راه آن تلاش نمی‌کند و اگر فعالیتی هم انجام دهد از روی ترس و انجام وظیفه یا تکلیف و در نهایت اجبار است، در حالی‌که اگر به آن معتقد باشد، با اشتیاق و علاقه، برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.
هماهنگی رفتار مبلغ با هدف تبلیغ: تبلیغ‌کننده برای تأثیرگذاری تبلیغات خود در بین مردم، باید خود عامل به گفته‌ها و یا آنچه معرفی می‌کند باشد. اگر قرار است مصرف کالایی خاص در داخل کشور تبلیغ شود قبلا مبلغ و مسئول امور تبلیغی باید از همان کالا بهره جوید تا تأثیر تبلیغ بیشتر شود.
فداکاری و دفاع از تبلیغ: افرادی که به رأس هر جامعه نزدیک‌تر هستند، باید فداکاری بیشتری برای اثبات حقانیت موضوع تبلیغ و باورپذیری آن در نزد مردم از خود نشان بدهند.
تعیین زمان مناسب و تمدید اجرای طرح تبلیغاتی: زمانبندی مناسب در اجرای تبلیغات محیطی می‌تواند باعث ایجاد تفاوت بین یک نتیجه موثر و یک نتیجه محدود شود. تمدید مدت زمان اجرای یک طرح تبلیغاتی می‌تواند بر هزینه رسانه‌ها، نحوه تاثیرگذاری رسانه‌ها و الگوهای خرید مصرف‌کنندگان و در نتیجه فروش هرچه بهتر محصولات تاثیر بگذارد.

ضرورت تبلیغات
در عصر تکنولوژی و عرضه کالا و خدمات داشتن مدیریت صحیح در امور بازاریابی و تبلیغات برای موفقیت در بین رقبای تجاری بسیار مهم است. تبلیغات محیطی از جمله عوامل موفقیت یک کالا و یا عرضه خدمات است که به واسطه تبلیغات می‌توان آنها را به همگان معرفی کرد.
امروزه تبلیغات به یک صنعت و تکنیک تبدیل شده است و هر شرکت یا سازمانی که بتواند در آن موفق‌تر عمل کند صاحب سهم بیشتری از بازار خواهد شد. امروزه تبلیغات محیطی شکل بین‌المللی به خود گرفته است و شرکت‌ها بیش از گذشته به فکر عبور از مرز کشورهای خود و رسیدن به بازارهای جهانی هستند. شیوه‌های صحیح حمل‌ونقل، رشد شرکت‌های چندملیتی، افزایش سطح درآمد‌های شخصی و… باعث تشویق و تحرک تجارت در میان کشور‌ها شده است. از آنجایی که شرکت‌ها به دنبال بازارهای جدید هستند و محصولات خود را در مناطق وسیعی از جهان به فروش می‌رسانند، لذا مجبورند کالاهای خود را در این مناطق تبلیغ کنند.
تبلیغات در روابط اجتماعی بین مردم نیز تاثیر بسزایی دارد. در واقع تبلیغ نوعی ارتباط همه‌جانبه است که حتی می‌تواند در ساختار اجتماعی مردم نیز تاثیر گذاشته و از نظر فرهنگی موجب نزدیکی یا دوری آنها از یکدیگر شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=75240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تاثیر تبلیغات محیطی در کسب‌وکار
تاثیر تبلیغات محیطی در کسب‌وکار
تاثیر تبلیغات محیطی در کسب‌وکار
تاثیر تبلیغات محیطی در کسب‌وکار
تاثیر تبلیغات محیطی در کسب‌وکار