یک شرکت بین‌المللی بیمه در قالب مقاله‌ای با عنوان «مدیریت فناوری‌نانو با آینده‌نگاری در حوزه بیمه مسوولیت»، خطرات بالقوه کاربردهای فناوری‌نانو را از منظر شرکت‌های بیمه تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از ایسنا، شرکت بین‌المللی بیمه اتکایی جن‌رِ (Gen Re) در این مقاله راهبردهایی را برای فعالیت آینده‌نگاری ارائه کرده است. گزارش جدید به طور مشخص یک ابزار «پایش ریسک ۳۶۰ درجه» را پیشنهاد می‌کند.

از آنجاییکه در کشورهای مختلف دنیا نانومواد در محصولات و صنایع مختلف استفاده می‌شود، لذا مردم در مواجه با آنها تاحدی احساس خطر می‌کنند. این سناریو، صنعت بیمه مسوولیت را به خاطر پتانسیل ضرر در این زمینه، آسیب‌پذیر کرده است. با توجه به پیچیدگی فناوری‌نانو، صنعت بیمه برای بررسی جزییات موضوعات عمده ریسک در این حوزه کاملا هشیار بوده و علاوه بر پیش‌بینی ریسک‌های مربوط به آن، مکانیزم‌هایی نیز برای کارشناسی بیمه در این زمینه طراحی و توسعه داده تا بتواند به طور مناسب فناوری‌نانو را پوشش دهد.

هر چند که در حال حاضر و از دیدگاه یک شرکت بیمه، تنها برخی مواقع جزییات کاربردهای فناوری‌نانو در حد قابل قبول و مورد نیاز بررسی می‌شوند. این وضعیت در صنعت بیمه به اصطلاح «دوره انتظار» نامیده می‌شود.

در حال حاضر باید زمانی که بیمه مسوولیت را انجام می‌دهیم، به فناوری‌نانو نیز توجه کنیم. در این راستا، باید فرایندی را آغاز کنیم که به طور نظام‌مند با این فناوری‌ها و ریسک‌های بالقوه آنها از منظر بیمه ارتباط داشته باشند. نخستین گام در این عرصه، ایجاد شفافیت در مجموعه بیمه شونده است. در گام بعدی بیمه‌کنندگان مسوولیت باید به دنبال پایش و تجزیه و تحلیل ریسک باشند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=750
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خطرات بالقوه فناوری‌نانو برای شرکتهای بیمه!
خطرات بالقوه فناوری‌نانو برای شرکتهای بیمه!
خطرات بالقوه فناوری‌نانو برای شرکتهای بیمه!
خطرات بالقوه فناوری‌نانو برای شرکتهای بیمه!
خطرات بالقوه فناوری‌نانو برای شرکتهای بیمه!