خریداران  سکه‌های پیش‌فروشی از سودی معادل ۱۸ درصد برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، محمد بهمنی در پاسخ به این سوال که تخفیف بانک مرکزی برای خریداران سکه‌های پیش فروشی چند درصد در نظر گرفته شده است؟ تصریح کرد: در یک تا دو روز آینده (فردا و پس فردا) میزان دقیق این تخفیف را اعلام خواهیم کرد.

خبرنگار ما در همین ارتباط به برخی نقل قول‌ها مبنی بر پرداخت سود ۱۸ درصدی به مشتریان بعد از اتمام دوره ۶ ماهه و همزمان با تحویل سکه اشاره کرد و از بهمنی خواست در این باره کمی اطلاعات بیشتر به متقاضیان طرح جدید پیش فروش سکه بدهد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: خب اگر ۱۸ درصد باشد خودش می‌رود حدود ۳۶ الی ۴۰ درصد دیگر! بله در همین حدودها سود بانک مرکزی به طرح پیش فروش سکه برای دوره ۶ ماهه قطعی خواهد شد.

بهمنی در پاسخ به این سوال که آیا مانند دوره قبل برای پیش فروش بازه زمانی ۴ ماهه هم در نظر گرفته شده است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر؛ فعلا ۶ ماهه است البته اگر تقاضا زیاد باشد آنوقت بانک مرکزی متناسب با آنچه می‌تواند سکه آماده کند پیش فروش خواهد کرد.

وی درباره پیش بینی بانک مرکزی از استقبال مردم از دور جدید پیش فروش سکه با توجه به لحاظ قیمت روز سکه بعد از ۶ ماه، تأکید کرد: حتماً از این طرح استقبال خواهد شد؛ تصور بنده این است که از دور جدید پیش فروش سکه با توجه به سود پرداختی استقبال زیادی شود.

رئیس کل بانک مرکزی سود بالای دور جدید پیش فروش سکه در قیاس با سایر اوراق مشارکت و بانکی را ابزاری برای استقبال مردم از این طرح عنوان کرد و ادامه داد: هر وقت مردم پشیمان شوند بانک مرکزی پول‌شان را برمی‌گرداند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تسنیم درباره پیش بینی بانک مرکزی از نرخ تورم پایان سال ۹۱، اظهار داشت: در این مرحله برنامه بانک مرکزی کنترل نرخ تورم است و امیدواریم با جذب نقدینگی و فروش اوراق مشارکت مدیریت بر بازار نقدینگی افزایش یابد تا بر کنترل تورم هم تأثیر بیشتری را شاهد باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ تورم ماه گذشته ۲۸.۷ درصد بود و برهمین اساس تصور بانک مرکزی این است که تا اسفند ماه این نرخ در محدوده ۳۰، ۳۱ و حداکثر ۳۲ درصد ثبت شود و بیشتر از این نرخ نشود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=748
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بهمنی منتظر تورم ۳۲ درصدی
بهمنی منتظر تورم ۳۲ درصدی
بهمنی منتظر تورم ۳۲ درصدی
بهمنی منتظر تورم ۳۲ درصدی
بهمنی منتظر تورم ۳۲ درصدی