نخستین گردهمایی بزرگان کسبوکار اینترنتی ایران روز پنجشنبه ۲۶ آدرماه ۹۴در مرکز همایشهای کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
اخبارپول – نخستین گردهمایی بزرگان کسبوکار اینترنتی ایران به منظور اشتغالزایی در جهت کسبوکارهای جدید اینترنتی و انتقال تجربیات در یک فضای دوستانه صبح روز پنجشنبه ۲۶ آدرماه ۹۴در مرکز همایشهای کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در این همایش جمعی از فعالان حوزههای مختلف کسبوکار اینترنتی همچون خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، جادی میرمیرانی از گیگها و طرفداران نرمافزارهای متنباز، سهیل ترکان مدیر عامل آژانس مارکتینگ لاوان و مجید کثیری بنیانگذار سرویس اخبار رسمی به سخنرانی پرداختند.
آنچه که در مدیر برند حائز اهمیت است این است که مدیریت یک برند در فضای مجازی در اختیار مدیر نیست و این کاربران شبکههای اجتماعی هستند که مدیریت محتوا را در خصوص برندی خاص، انجام میدهند. این امر سبب ساز بوجود آمدن فضایی پر چالش برای برندها شده است . این را حسین طاهری، مدیرعامل آژانس مهندسی تبلیغات و تحقیقات ۱۲۸، میگوید.
طاهری در این همایش با اشاره به مولفههایی که برند را در فضای مناسب قرار میدهند گفت: در درجه اول یک برند خلاق و موفق نیاز به بازاریابی محتوا دارد و در درجه بعدی خلق داستانی برای اینکه کاربر با خاطره خوش از سایت ما خارج شود که متاسفانه این داستان نمادین اصلا نوشته نمیشود. از طرفی هم بحث یکپارچه سازی و طراحی گرافیکی یک سایت برای جذابیت بصری وجود دارد که باید بدان توجه خاص کرد.
وی افزود: هر سازمان برای نیل به موفقیت نیازمند ۴ سرمایه است از جمله سرمایه مالی و دانش فنی ولیکن این نکته نباید از نظر دور بماند که تجهیزات خودبه خود تولید ارزش نکرده و ما نیازمند عامل دوم یعنی سرمایه انسانی هستیم که بتواند روی آن تجهیزات با دانش خود کار کند.
طاهری ادامه داد: سرمایه سوم، سرمایه اجتماعی است که افراد بتوانند باهم بطور هماهنگ و یکپارچه در جهت رسیدن به هدف مشخص شده از سوی سازمان، کار کنند و چهارمین سرمایه، سرمایه نمادین است که در حال حاضر این عامل اهمیت زیادی دارد .
وی در خصوص سرمایه نمادین یا به عبارتی “برند” تصریح کرد: در حال حاضر این برند هست که از سوی جامعه طلب شده و منجر به متفاوت بودن یک کسب و کار میشود.
در پنل معرفی کسبوکارهای موفق، در ادامه نخستین گردهمایی بزرگان کسبوکار اینترنتی ایران، مانی راهنما موسس و مدیر سایت صرفه جو در خصوص فعالیت این سایت گفت: هدف ما از ابتدا کمک به مصرف کننده برای خرید و تصمیم گیری صحیح برای طی این پروسه بوده است. چراکه در حال حاضر فقط ۱۲هزار سایت فروشگاهی آنلاین داریم و انتخاب از میان آنها برای مشتری دشوار است.
وی افزود: خدمتی که ما ارائه میکنیم راهنمایی مشتریان برای یک انتخاب و خرید مناسب از میان صدها انتخاب موجود است به این صورت که قیمتها وتجربیات مشتریان به اشتراک گذاشته میشود تا سایر مشتریان هم بتوانند انتخاب درستی برای خرید محصول مورد نیازشان از سوی صدها فروشگاه آنلاین داشته باشند.
راهنما ضمن اشاره به اهمیت سئوی یک سایت در پیشروی یک کسبوکار اینترنتی تاکید کرد: برای شروع یک استارتآپ یکی از محیطهای پر اهمیت سئو است که میتواند مخاطب را هدایت و جذب کند و در وبلاگ گوگل اطلاعات خوبی در خصوص سئوی سایت وجود دارد که میتوان به آن مراجعه کرد.
مهیار خدایاری موسس شادیاب نیز در این پنل گفت: کسبوکار اینترنتی چندسالی است که در ایران رواج یافته و سعی ما براین بود که کار خودمان را با مزیتهای رقابتی خاص خودش شروع کنیم.
وی اضافه کرد: رشد هزینهها همیشه وجود داشته و دارد و این امر یقیننا تاثیر مستقیمی در درآمد یک کسبوکار خواهد داشت. بنابراین برای داشتن مزیت رقابتی باید برای کاستن ز هزینهها تلاش کرد.
خدایاری در خصوص تبلیغ برای برند نوپا تصریح کرد: سئوی یک سایت تاثیر بهسزایی در تبلغات و آشنایی مشتریان با کیبوکاری خاص داردو مشتریان را به صورت بالفعل درمیآورد . چراکه ۵۷درصد کل بازدید ما از سوی گوگل هدایت شده است.
صفاهراتیان موسس و مدیر سایت آیکافی نیز در ادامه این پنل خاطر نشان کرد: تمرکز ما از ابتدای روی موضوع قهوه و به خصوص تولید محتوای دست اول در این حیطه بود. با توجه به استقبال خوبی که شد سرویسهای دیگری هم در کنار این موضوع راهاندازی کردیم از جمله دورههای آموزشی، سرویس کاریابی و سرویس فروم.
وی افزود: در بحث آموزشی سعی ما بر این است که که پس از پایان دورههای آموزشی اشتغالزایی هم در کنار آن وجود داشته باشد و حمایت از افراد حاضر در این دورهها تا یافتن شغلی متناسب و مناسب ادامه دارد.
عماد قائنی موسس سایت وبیاد نیز در این چنل عنوان کرد: وبیاد یا شبکه یادگیری معمولا به سراغ افرادی رفت که شناختهشده بودند و با قرار دادن ویدئوی آموزشی از آنها روی سایت به جذب مخاطب پرداخت
در پایان این گردهمایی به فعالان موفق در زمینه صنعت کسبوکارهای اینترنتی تندیس کلیک طلائی اهدا شد.
لازم به ذکر است نخستین دوره این گردهمایی به همت کنسرسیوم کسبوکار اینترنتی ایران برگزار شد.
انتهای پیام