همایش «کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه محیط زیست» روزهای ۲۵ و ۲۶ آذرماه در استان گیلان (شهرهای رشت و انزلی) برگزار خواهد شد.

همایش” کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه محیط زیست ” برگزار می‌شود.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، انجمن زنان کارآفرین پس از برگزاری یازده همایش تخصصی در حوزه کارآفرینی زنان در طول عمر ده ساله خویش، دوازدهمین همایش ملی خود را با عنوان «کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه محیط زیست» روزهای ۲۵ و ۲۶ آذرماه در استان گیلان (شهرهای رشت و انزلی) برگزار می کند. محورهای این همایش که با هدف ترویج کارآفرینی در حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد، به شرح زیراست:

شناسایی فرصت های کسب و کار و کارآفرینی در حوزه محیط زیست
بررسی چالش ها ی فعالیت های کارآفرینانه در محیط زیست
شیوه های تجاری سازی ایده های جدید در حوزه محیط زیست
ابعاد و ویژگی های اقتصاد سبز
تأثیر فرهنگی- اجتماعی زنان در ترویج کسب و کارهای سبز
قوانین تسهیل کننده در ترویج و توسعه کسب و کارهای سبز
اصلاح الگوهای تولید و مصرف در مسیر تحقق اقتصاد سبز متناسب با موقعیت های اقلیمی
نقش و کارکرد ICT در توسعه کسب و کارهای سبز بویژه برای دختران فارغ التحصیل دانشگاهی
بررسی مدل ها و الگوهای موفق در حوزه محیط زیست
– بررسی شیوه های تحقق اقتصاد سبز در حوزه روستایی و عشایری با هدف توسعه پایدار
هیأت علمی این همایش با بررسی مقالات ارسال شده و نیز مطالعات موردی تعداد ۳ مقاله و ۸ تجربه کارآفرینی را مورد پذیرش قرار داده است که در روز اول در سه پانل با موضوعات زیر ارائه خواهد شد:
پسماند و پساب
توسعه پایدار روستایی
اقتصاد و فن آوری سبز
در هر یک از این پانل ها به معرفی یک NGO فعال در حوزه مربوطه نیز پرداخته خواهد شد. هم چنین در روز دوم در یک نشست تخصصی فرصت ها و چالش های کارآفرینی در حوزه محیط زیست مورد گفتگو قرار خواهد گرفت و زمینه های اجرای ایده های برتر که توسط دانشجویان استان مطرح شده نیز بررسی می شود.
از برنامه های جانبی این همایش نمایشگاه محصولات مرتبط با محیط زیست است که توسط عزیزانی از استان گیلان و دیگر استان ها عرضه خواهد شد. هم چنین شرکت کنندگان در این همایش بازدید از منطقه آزاد انزلی، موزه روستایی و تعدادی از کسب و کارهای زنان استان خواهند داشت.
همایش روز اول در دانشگاه گیلان تالار حکمت برگزار خواهد شد. ونشست تخصصی روز بعد در سالن اجتماعات بخش فرهنگی منطقه آزاد انزلی برپا خواهد بود.
علاوه بر عزیزانی که از تهران و دیگر استان ها موفق به ثبت نام برای شرکت در همایش شده اند، کارآفرینان و نوکارآفرینان، اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به موضوع کارآفرینی، محیط زیست و مطالعات زنان از استان در این برنامه حضور خواهند داشت.
برنامه افتتاحیه همایش با سخنرانی یک مقام دولتی و نیز قرائت پیام بانوی محیط زیست ایران «مه لقا ملاح» و گزارش دبیرهمایش و همچنین سخنرانی یکی از کارآفرینان این عرصه، خواهد بود و سپس مقالات و تجارب کارآفرینی ارائه خواهد شد. هم چنین در برنامه اختتامیه ضمن جمع بندی مباحث ارائه شده و قرائت بیانیه همایش، هدایا و لوح های تقدیر اهدا خواهد شد.
لازم به ذکر است انجمن زنان کارآفرینان را در این حرکت فرهنگی بخش دولتی و خصوصی و غیردولتی همراهی کرده است از جمله:
معاونت زنان ریاست جمهوری، سازمان حفاظت از محیط زیست ، وزارت اارتباطات و فن آوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، شهرداری رشت، شورای شهر رشت، منطقه آزاد بندر انزلی، سازمان بنادر و کشتیرانی انزلی ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، استانداری استان گیلان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، دانشگاه گیلان، شرکت شناسا، شرکت شماران سیستم، جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان، جمعیت زنان مبارزه با محیط زیست گیلان و …

 

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=73827
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند
زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند
زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند
زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند
زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند
زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند
زنان کارافرین محیط زیست را مدنظر قرار می‌دهند