روزنامه ایتالیایی ‘ایل سوله ‘ با اشاره به سفر اخیر هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا به ایران از سیاست و ماموریت جدید اقتصادی رم در بخش نفت و گاز تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، روزنامه ‘ایل سوله’ در گزارشی با عنوان ‘هدف در ایران، کارهای زیربن۰ایی’ نوشت: ‘کارلو کالندا’ معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا که ریاست ماموریت اخیر هیات ایتالیایی به ایران را بر عهده داشت قرار است در پایان ماه ژانویه در راس هیات دیگری که در بخش نفت و گاز فعالیت می کند، به ایران بازگردد.
ایل سوله افزود: دولت ایران برنامه های جامعی برای طرح های زیربنایی و توسعه ای در ده سال آینده دارد و قرار است نزدیک به دویست میلیارد دلار در این بخش ها سرمایه گذاری شود.
کالندا اظهار کرد: می خواهیم با طرح های مختلفی در بخش نفت و گاز که تولیدات قطعات و تجهیزات مربوطه را نیز در برمی گیرد و از حمایت موسسه بیمه اعتباری ساچه نیز برخوردار باشد، به ایران بازگردیم. در دیدار با رئیس بانک مرکزی ایران، در مورد تسویه بدهی های معوق بیمه ساچه به طرف ایتالیایی اطمینان خاطر داده شد.
این روزنامه نوشت: پیش بینی می شود که روز اجرای برجام در اولین روزهای سال ۲۰۱۶ باشد. در اواسط ماه جاری میلادی قرار است معاون وزارت طرح های زیربنایی ایران با دست اندرکاران ساخت و ساز در ایتالیا دیدار کند. در عین حال قرار است وزیر بهداشت ایران به ایتالیا و وزیر کشاورزی ایتالیا به ایران سفر کند.
لیچا ماتیولی، از مسوولان کنفدراسیون صنایع ایتالیا، گفت: درآمدهای نفتی ایران نسبت به دوره قبل از تحریم ها، یک چهارم کاهش داشته است و به همین دلیل این کشور مایل است که تمامی زمینه های دیگر صادرات خود را توسعه بدهد.
‘در تمامی دیدارهایی که در ایران داشتیم شاهد توجه فراوان طرف ایرانی در قبال ایتالیا بودیم. ایرانی ها فراموش نکرده اند که ایتالیا در دوران سخت در کنار آنها بوده است. آنها تاکید زیادی روی بخش خصوصی دارند چرا که بخش دولتی با مشکلاتی روبرو است. یکی از زمینه های خوب کار با ایران، به بهداشت و درمان مربوط می شود و طرح های مختلفی برای ساخت یا نوآوری در ۱۴۰ بیمارستان و همچنین در ارتباط با تجهیزات پزشکی وجود دارد. ‘
در نشست بین ۱۱ بانک ایتالیایی و ۲۵ بانک ایرانی موضوع چگونگی پرداخت ها و ارتباطات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته معاون انجمن بانک های ایتالیا، قرار است دو بانک مرکزی ایتالیا و ایران در خصوص ارتباطات بانکی بین دو کشور به توافق برسند تا بتوان بلافاصله پس از روز اجرایی شدن توافق هسته ای، کار با ایران را شروع کرد.
اخیرا موسسسه بیمه اعتباری ساچه نیز یک سند همکاری با سه بانک خصوصی پاسارگاد، سامان بانک و پارسیان امضا کرد. از میان کارآفرینان حاضر در هیات اقتصادی ایتالیا، برخی از سالها پیش در ایران فعالیت می کنند. شرکت آسانسور سازی ماسپرو یکی از این شرکتها است که با توجه به حجم بالای ساخت و ساز در ایران، پیش بینی می کند که در ۲ یا ۳ سال آینده درآمد خود در ایران را از ۴ میلیون یوروی فعلی به ۸ میلیون برساند.
ایمرگاز نیز در سال های گذشته در زمینه تاسیسات حرارتی با ایران همکاری داشته است. شرکت آنفیا که در زمینه خودروسازی فعالیت می کند پس از دیدار از کارخانه های ایران خودرو و سایپا قرار است برای مذاکره با طرف های ایرانی همراه با شرکت های دیگر فعال در همین بخش، به تهران بازگردد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=73471
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران
سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران
سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران
سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران
سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران
سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران
سیاست‌های اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران