شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(سه شنبه) بازار سرمایه، با ۹۷ واحد کاهش، در ارتفاع ۶۲ هزار و ۵۵۰ واحدی ایستاد.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(سه شنبه) بازار سرمایه، با ۹۷ واحد کاهش، در ارتفاع ۶۲ هزار و ۵۵۰ واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، داد وستد ۴۹۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۸ میلیارد تومان در ۲۸ هزار نوبت به ثبت رسید.
بیشترین تاثیر منفی بر نماگر بازار سرمایه نیز امروز توسط نمادهای معاملاتی رمپنا، وپارس، فولاد، خساپا، شبندر، جم رقم خورد و نمادهای معاملاتی فارس و جم بیشترین سهم را در جلوگیری از افت بیشتر دماسنج بازار سرمایه داشتند.
در حالی که در معاملات امروز شاخص قیمت ( ارزشی- وزنی ) ۳۸ واحد، شاخص کل ( هم وزن) ۲۵ واحد، شاخص قیمت ( هم وزن) ۲۱ واحد، آزاد شناور۲۱۰ واحد و بازار اول ۱۳۷ واحد افت را تجربه کردند شاخص بازار دوم ۱۸۹ واحد رشد کرد.
ارزش روز بازار نیز همچنان حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان است.

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
همچنین در پایان معاملات امروز، ۱۲۳ میلیون ورقه بهادار در ۳۶ هزار و ۱۵۹ نوبت خرید و فروش شد که ارزش آن ۸۶۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال بود.
بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز، به سهام شرکت تازه وارد بهمن دیزل با داد و ستد ۴۸ میلیون سهم به ارزش ۱۷۳ میلیارد ریال اختصاص یافت.
شاخص فرا بورس(آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز با کاهش نه چندان محسوس نسبت به دیروز در رقم ۶۸۹.۶۸ متوقف شد؛ ضمن آنکه اوراق تسهیلات مسکن با افت قیمت در محدوده ۶۸۰ تا ۷۳۸ هزار ریال قیمت خورد.
براساس این گزارش، سهام تدبیرگران فارس و خوزستان، بیمه میهن و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت را در بازار فرابورس تجربه کرد در سوی دیگر بازار، سهام شرکت های معادن مس تکنار، بیمه دی و توسعه خدمات بندری سینا با بیشترین کاهش روبرو شدند.
امروز، نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در یکشنبه آینده(۱۵ آذر)، در پایان معاملات امروز متوقف و بلوک ۵.۳۷ درصدی اوراق مشارکت شهرداری مشهد در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به ارزش ۲۶۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال واگذار شد.
علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF(صندوق های قابل معامله) به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش ۸۴۰ هزار و ۶۲۰ سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم مربوط به معامله ۸۲ و ۲۰۰ هزار ورقه اجاره ماهانه رایتل بود.
خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت ۹۳۵ هزار و ۴۲۱ ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با ۱.۵۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، معادل ۲۴.۵۲ درصد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=73445
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

عقبگرد ۹۷ واحدی شاخص کل بورس
عقبگرد ۹۷ واحدی شاخص کل بورس
عقبگرد ۹۷ واحدی شاخص کل بورس
عقبگرد ۹۷ واحدی شاخص کل بورس
عقبگرد ۹۷ واحدی شاخص کل بورس