بر اساس جدیدترین نظرسنجی کیتکو از سرمایه گذاران خرد و کارشناسان طلا، خوش بینی قوی به این فلز ارزشمند می‌تواند به بالاتر رفتن قیمت آن در هفته جاری کمک کند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی کیتکو از سرمایه گذاران خرد و کارشناسان طلا، خوش بینی قوی به این فلز ارزشمند می‌تواند به بالاتر رفتن قیمت آن در هفته جاری کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران در شرایطی که انتظار بازار درباره زمان افزایش نرخهای بهره تغییر کرده است، نسبت به جهت قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند. نگرانی‌های فزاینده نسبت به ضعیف شدن اقتصاد آمریکا که از کندی اقتصادی چین و سایر اقتصادهای نوظهور تحت فشار قرار گرفته است باعث شده بازارها اکنون احتمال افزایش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در دسامبر را ۳۹ درصد و احتمال این اقدام در مارس سال ۲۰۱۶ را ۶۳ درصد برآورد کنند.

تغییر انتظار بازارها باعث شده دلار آمریکا ضعیف‌تر شود و در مقابل، قیمت طلا تحت پشتیبانی قرار گرفته است. بهای هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر روز جمعه در بازار نیویورک به بالاترین سطح از اواخر ماه اوت تاکنون رسید و با ۱۱.۶۰ دلار یا یک درصد افزایش، در ۱۱۵۵ دلار ایستاد و دو درصد رشد هفتگی برای طلا رقم زد.

کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا روز پنج شنبه گزارش نشست ماه سپتامبر را منتشر کرد که طی آن سیاستگذاران این بانک تصمیم گرفتند نرخهای بهره را نزدیک صفر نگه دارند. سرمایه گذاران این گزارش را دلیل دیگری بر اینکه نرخهای بهره ممکن است تا پایان سال تغییر نکند، تفسیر کردند.

طلا بازدهی ندارند و زمانیکه نرخهای بهره نزدیک صفر مانده اند، در برابر دارایی‌هایی مانند اوراق خزانه آمریکا راحت‌تر رقابت می‌کند. همچنین قیمت طلا به دلار بوده و زمانیکه ارزش این ارز ضعیف‌تر است، برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، ارزانتر می‌شود.

اکثریت سرمایه گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته جاری به صعود ادامه دهد. در نظرسنجی هفتگی کیتکو ۳۰۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۸۶ نفر یا ۶۲ درصد افزایش و ۶۷ نفر یا ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه ۴۸ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

خوش بینی در میان کارشناسان بازار هم قوی بود. در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از میان ۳۵ کارشناس بازار، ۱۹ نفر پاسخ دادند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۵۸ درصد افزایش قیمت و یک نفر یا پنج درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه هفت نفر یا ۳۷ درصد نظری نداشتند. کارشناسان بازار را معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی تشکیل می‌دهند.

جیمز کوردیه، تنها تحلیلگری که کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کرد، بر این باور است که طلا در کوتاه مدت روند نزولی خواهد داشت زیرا واکنش بازار به تجدید آشفتگی ژئوپلتیکی در خاورمیانه، عامل صعود اخیر قیمت این فلز زرد بوده است با اینهمه بیشتر تحلیلگران خوش بین به تغییرات فنی بازار اشاره کرده اند و انتظار دارند قیمت طلا تا سطح ۱۱۷۰ دلار صعود کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=70947
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیش‌بینی افزایش نرخ طلای جهانی
پیش‌بینی افزایش نرخ طلای جهانی
پیش‌بینی افزایش نرخ طلای جهانی
پیش‌بینی افزایش نرخ طلای جهانی
پیش‌بینی افزایش نرخ طلای جهانی