شاخص و ارزش بازار فرابورس ایران در شهریور امسال به ترتیب ۸.۲ و ۴.۶ درصد افت کردند.

ارزش فرابورس ایران در پایان نیمه اول امسال

شاخص و ارزش بازار فرابورس ایران در شهریور امسال به ترتیب ۸.۲ و ۴.۶ درصد افت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در شهریورماه امسال تعداد ۱۹۰۰۳ میلیون ورقه به ارزش ۵۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال در ۳۵۹ هزار نوبت در بازارهای فرابورس ایران دست بدست شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۳۳ و ۱۲۹ درصد رشد و یک درصد افت را نشان می دهد.
از سوی دیگر، میانگین حجم و ارزش روزانه معاملات فرابورس نیز در ماهی که گذشت به ترتیب ۸۲۶ میلیون ورقه و ۲۳۰۰ میلیارد ریال در مدت ۲۳ روز معاملاتی بوده است.

افت شاخص و ارزش بازار فرابورس
بر اساس این گزارش؛ شاخص و ارزش بازار فرابورس ایران هم که اولین روز معاملاتی شهریور امسال را به ترتیب از ارتفاع ۷۴۲ واحد و عدد ۷۹۹ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال آغاز کرده بودند در آخرین روز معاملاتی این ماه بر روی ارتفاع ۶۸۲ واحد و رقم ۷۶۲ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریالی قرار گرفتند که به ترتیب حکایت از افت ۸.۲ و ۴.۶ درصدی دارند.

حجم و ارزش معاملات به تفکیک بازار
از سوی دیگر حجم و ارزش معاملات انجام شده در فرابورس ایران در این مدت به تفکیک بازار نشان از دادوستد ۶۵۹ میلیون سهم به ارزش ۱۸۹۷ میلیارد ریال در بازار اول، ۶۸۹۷ میلیون سهم به ارزش ۱۳۰۶۹ میلیارد ریال در بازار دوم، ۸۴۳۹ میلیون سهم به ارزش ۱۵۴۰۲ میلیارد ریال در بازار سوم، ۲۹۰۹ میلیون سهم به ارزش ۳۸۳۵ میلیارد ریال در بازار پایه و ۹۹ میلیون ورقه به ارزش ۱۸۶۹۹ میلیارد ریال در بازار ابرازهای نوین مالی دارد.
همچنین دفعات معاملات در شهریورماه امسال به تفکیک بازار حکایت از ۹۳ هزار دفعه معامله برای بازار اول، ۱۴۵ هزار دفعه معامله برای بازار دوم، ۰.۱ هزار دفعه معامله برای بازار سوم، ۱۶ هزار دفعه معامله برای بازار پایه و ۱۰۶ هزار دفعه معامله برای بازار ابزارهای نوین مالی دارد.

سهم صنایع از ارزش کل بازار
به گزارش تسنیم، محصولات شیمیایی با ارزش بازار ۲۳۵ هزار میلیارد ریال معادل ۳۱ درصد؛ بانکها و موسسات اعتباری با ارزش بازار ۱۲۰ هزار میلیارد ریال معادل ۱۶ درصد؛ فلزات اساسی با ارزش بازار ۹۹ هزار میلیارد ریال معادل ۱۳ درصد؛ فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ارزش بازار ۵۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷ درصد و اوراق بهادار با درآمد ثابت با ارزش بازار ۵۴ هزار میلیارد ریال معادل ۷ درصد رتبه‌های اول تا پنجم صنایع موثر بر ارزش کل بازار فرابورس ایران را در ششمین ماه امسال به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=70594
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

فرابورس عقب‌نشینی کرد
فرابورس عقب‌نشینی کرد
فرابورس عقب‌نشینی کرد
فرابورس عقب‌نشینی کرد
فرابورس عقب‌نشینی کرد
فرابورس عقب‌نشینی کرد
فرابورس عقب‌نشینی کرد