بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد: به منظور حفظ و ارتقای امنیت نظام پرداخت، بانکداری الکترونیکی و مواجهه درست با تهدیدات درونی و بیرونی نظام بانکی کشور، مرکز ˈ کنترل امنیت شبکه و فوریت‌های بانکی ˈ (کاشف)‌ به‌ عنوان یک ساختار نظارتی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس از ایرنا ، دبیرکل بانک مرکزی در این خصوص اظهارداشت: ایجاد این مرکز در نشست آذر ماه سال جاری شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود.

ˈ سید محمود احمدی ˈ افزود: این مرکز،‌ موظف به مدیریت رخدادهای امنیتی در فضای سایبری بانکی کشور شد و وظیفه جمع‌ آوری و اشتراک‌ گذاری اطلاعات و هماهنگی بین بانک‌ها در مواقع بروز رخدادهای امنیتی و بحران‌های سایبری را بر عهده‌ دارد.

احمدی اظهار داشت: کاشف، کانونی برای مدیریت و هماهنگی جامع رخدادهای امنیتی، اشتراک گذاری اطلاعات و کاهش تهدیدات سایبری بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و بازار غیرمتشکل پولی کشور بوده و در راستای صیانت از ثبات اقتصادی، ‌حاکمیت و اقتدار ملی کشور عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: این مرکزبه عنوان نقطه تماس امنیتی واحد و یکپارچه در حوزه پولی و بانکی کشور، مدیریت تهدیدات و مخاطرات امنیتی در این حوزه را بر عهده دارد.

احمدی، گفت: از جمله ماموریت های این مرکز، مدیریت جامع رخدادهای امنیتی از طریق ایجاد نقطه تماس واحد تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اشتراک گذاری اطلاعات، آگاهی رسانی، آموزش و کاهش سطح مخاطرات امنیتی و تهدیدات سایبری در سامانه‌های بانکداری الکترونیکی تمامی نهادهای حوزه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و بازار غیرمتشکل پولی است.

وی افزود: تعامل با سایر نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی کشور و نیز همکاری با بخش دولتی و خصوصی و سایر مراکز امداد رایانه‌ای کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر ماموریت‌های این مرکز است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=690
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مرکزکنترل امنیت نظام بانکی به راه افتاد
مرکزکنترل امنیت نظام بانکی به راه افتاد
مرکزکنترل امنیت نظام بانکی به راه افتاد