معاملات سهامداران بازار سرمایه از سال ۹۰ رشد چشمگیری به خود گرفت به طوریکه در این سال، ۲۵۱ هزار و ۱۰۲ کد بین یک تا ۵۰ معامله و ۴۸۱۵ کد بیش از ۲۰۰ معامله را انجام دادند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، برای نخستین بار آمار سهامداران فعال بازار سرمایه ایران را در طول ۱۰ سال اخیر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، مدیریت ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی وضعیت معامله گران فعال بازار سرمایه را در چهار گروه مجزا تفکیک و آمار آنها را از سال ۸۴ منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۸۴، ۱۸۳ هزار و ۲۵۶ نفر بین یک تا ۵۰ معامله را انجام دادند و تنها ۱۲۳۰ نفر ۱۰ سال قبل بیش از ۲۰۰ معامله را در بورس اوراق بهادار تهران به ثبت رساندند.

معاملات سهامداران به طور میانگین در سال های ۸۵ تا ۸۹ روند کاهشی به خود گرفت و تعداد سهامدارانی که بین یک تا ۵۰ معامله را در طول سال انجام دادند به ترتیب ۱۴۱ هزار و ۸۳۶ کد در سال ۸۵، ۱۰۸ هزار و ۵۹۷ کد در سال ۸۶، ۸۹ هزار و ۳۲۲ کد در سال ۸۷، ۹۰ هزار و ۱۴۸ کد در سال ۸۸ و ۱۴۷ هزار و ۹۱۵ کد در سال ۸۹ بود.

در عین حال، معاملات سهامداران بازار سرمایه از سال ۹۰ رشد چشمگیری به خود گرفت به طوریکه در این سال، ۲۵۱ هزار و ۱۰۲ کد بین یک تا ۵۰ معامله، ۷۶۸۲ کد بین ۵۱ تا ۱۰۰ معامله، ۴۹۸۰ کد بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ معامله و ۴۸۱۵ کد بیش از ۲۰۰ معامله را انجام دادند.

بر اساس این گزارش، رکورد معامله گران فعال بازار سرمایه در سال ۹۲ شکسته شد به طوریکه در آن سال ۱۸ هزار و ۶۷۲ کد بیش از ۲۰۰ معامله را انجام داد و بیش از ۴۱۶ هزار کد نیز بین یک تا ۵۰ معامله در بورس ها به ثبت رساندند.

در معاملات سال گذشته نیز، ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ کد بین یک تا ۵۰ معامله، ۲۰ هزار و ۸۶۵ کد بین ۵۱ تا ۱۰۰ معامله، ۱۳ هزار و ۴۹۶ کد بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ معامله و ۱۵ هزار و ۳۵۲ کد نیز بیش از ۲۰۰ معامله در سامانه پس از معاملات به ثبت رسیده است.

همچنین در معاملات مردادماه امسال، ۱۷۰ هزار و ۸۲۳ کد حداقل یک خرید یا فروش ( ۶۸ هزار و ۱۸۵ کد حداقل یک خرید و ۱۰۲ هزار و ۶۳۸ کد حداقل یک فروش) را در بازار انجام دادند.

در گزارش مدیریت ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است : کل روزهای معاملاتی مردادماه گذشته ۲۰ روز بود که کل معاملات کدها به رقم ۹۳۱ هزار و ۲۷۳ رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=68757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند
۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند
۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند
۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند
۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند
۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند
۱۷۰ هزار ایرانی در بورس فعالند