رییس بانک مرکزی اروپا گفت نشانه هایی از بهبود وضعیت اقتصادی در اسپانیا به چشم می خورد هرچند پذیرفت که هنوز مردم این کشور بحران زده اثرات این بهبود را در زندگی خود ندیده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس از ایرنا، ˈماریو دراگیˈ این اظهارات را در نشست غیرعلنی روز گذشته مجلس نمایندگان اسپانیا در مادرید بیان کرد و از آنها خواست دولت خویش را در راه پیشبرد اصلاحات اقتصادی یاری دهند.

به نوشته روزنامه ها، دراگی گفت: ˈبه رغم نشانه‌های بهبود اقتصادی که در اسپانیا در حال رخ دادن است، شهروندانش هنوز اثرات عینی آن را در زندگی روزمره خود ندیده اند و به همین دلیل، عصبانیت بخشی از جامعه در این زمینه قابل درک است.ˈ

وی با بیان اینکه مدتی طول خواهد کشید تا نتیجه اصلاحات اقتصادی دولت در جامعه اسپانیا مشاهده شود، از دولت و مجلس این کشور خواست شهروندان را به همکاری بیشتر برای همراهی با این روند تشویق کنند.

پیش از این، ˈماریانو راخویˈ نخست وزیر اسپانیا نیز گفته بود که کشورش پس از شش سال بحران، تا پایان سال جاری میلادی از مرحله رشد منفی اقتصادی خارج می شود و از سال ۲۰۱۴ به رشد مثبت دست خواهد یافت.

این بحران موجب بیکاری بیش از شش میلیون نفر، بالارفتن چندباره مالیاتها، افزایش شدید هزینه های زندگی و کاهش درآمدهای مردم شده و به همین دلیل، بویژه در یکسال گذشته تظاهرات و اعتراضات گسترده ای در این کشور جنوب غربی علیه بحران اقتصادی و تدابیر دولت در این زمینه برگزار شده است.

رییس بانک مرکزی اروپا در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سالهای اخیر، سطح بالای ارتباط میان کشورهای عضو حوزه یورو موجب شده است تصمیمات داخلی آنها بر دیگر کشورهای این حوزه از جمله در زمینه اقتصادی تاثیرات جدی بگذارد، خاطرنشان کرد: این وضعیت موجب شده است پارلمان‌های ملی‌ کشورها عملا به نهاد‌های اروپایی تبدیل شود و به همین خاطر، بسیار مهم است که همه ما منافع مشترکمان را تشخیص دهیم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی عمومی اتحادیه اروپا و بحرانهایی که در کشورهای جنوبی حوزه یورو رخ داده است، اعتراف کرد بی نظمی و ناهماهنگی در اجرای سیاستها موجب بروز آسیبهای جدی از جمله در زمینه بدهی خارجی، وجود بخشهای بسیار بدهکار و فقدان ساماندهی در حسابهای دولتی شده بود.

رییس بانک مرکزی اروپا افزود: ˈبرای برون رفت از این شرایط ما ناچار به حرکت در یک روند لازم اما دردآور و طولانی شده ایم و در همین چارچوب، اصلاحات و تنظیمات مهمی را انجام داده یا در حال انجام آن هستیم.ˈ

دراگی خاطرنشان کرد: این اصلاحات موجب افزایش میزان صادرات و تاثیر مثبت آن در تولیدات ناخالص داخلی‌ شده و به رشد واقعی‌ اقتصاد کمک کرده است.

وی اطمینان داد این اصلاحات موجب کاهش هزینه ها برای ایجاد فرصتهای شغلی و کمک به بهبود رقابت پذیری‌ها می شود و پایه‌های یک رشد توسعه پذیر را برقرار خواهد کرد.

به نوشته روزنامه ها، با وجود آنکه سخنان دراگی در نشست غیرعلنی مجلس اسپانیا و بدون حضور خبرنگاران ایراد شد اما نمایندگان حزب ˈتدبیر کاتالونیای سبزˈ سخنان او را بطور کامل ضبط و در اینترنت پخش کرده اند.

رییس بانک مرکزی اروپا روز گذشته دیداری نیز با ˈماریانو راخویˈ نخست وزیر اسپانیا داشت اما کاخ نخست وزیری این کشور جزییات این دیدار را منتشر نکرده است.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=685
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا
بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا
بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا
بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا
بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا
بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا
بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا