بر اساس گزارش رسمی خزانه داری کل کشور تا ۲۵ مرداد ماه سال جاری، ۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان بابت طرح های عمرانی پرداخت شده که این میزان نسبت به سال قبل ۲۲۹ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت گفت: بر اساس گزارش رسمی خزانه داری کل کشور تا ۲۵ مرداد ماه سال جاری، ۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان بابت طرح های عمرانی پرداخت شده که این میزان نسبت به سال قبل ۲۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت افزود: این میزان بودجه بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ضمن آن که دریافتی های ما با مضایق خاص روبرو بوده است.
وی با بیان این که آثار رفع تحریم را در آینده شاهد خواهیم بود، ادامه داد: از این میزان بودجه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای طرح های ملی تخصیص داده شده که ۲۶۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین از این میزان بودجه، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی استانی تعلق گرفت که ۱.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.
نوبخت تصریح کرد: از مبالغ دریافتی به جای این که به مبالغ هزینه ای پرداخته شود به سمت طرح های عمرانی هدایت شد که موجب افزایش اشتغال و زمینه رشد سریع برای اقتصاد کشور و خروج از رکود را فراهم کند و این آمار، آمار مورد قبولی است.
وی در خصوص گزارشی در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: این گزارش معطوف به افزایش تولید و ایجاد اشتغال صورت گرفته که بر اساس توافق سه جانبه ای میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تعدادی از بانک ها و دو وزارتخانه انجام شده است.
نوبخت گفت: توافق دیگری برای تعیین مالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور توسعه و پرورش یکصد هزار تن ماهیان در قفس و در آب های ساحلی به ویژه سواحل مکران با حمایت صندوق توسعه ملی و دیگر بانک ها انجام شود که در این توافق ۶ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد که ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی این طرح از طریق صندوق مالی روستاییان و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و کشوری تامین خواهد شد.
وی افزود: برای تامین هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری توسعه کشت گلخانه ای و تقویت تولید و اشتغال کشاورزی توافق دیگری صورت گرفت که بیش از ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی مستقیم و ۲۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعال خواهند شد.
سخنگوی دولت با اشاره به این که این طرح ها در طی مدت دو سال اجرا خواهد شد، ادامه داد: هدف اصلی در اقتصاد مقاومتی این است که به ظرفیت های درونی برای تولید تاکید شود و با همه محدودیت ها توانستیم چنین توافقی را صورت دهیم که امیدواریم به راه اندازی واحدهای تولید کمک کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=67762
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی
افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی
افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی
افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی
افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی
افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی
افزایش ۲۲۹ درصدی پرداختی به طرح های عمرانی