مشکلاتی برای بانک‌ها وجود داشت از جمله سیاست‌های خلق‌الساعه، تحریم‌ها و همچنین مشکلات مدیریتی که این عوامل سیستم بانکی را درگیر خود کرد و صد البته حل این مشکلات یک شبه امکان پذیر نیست.

اخبارپول – مریم ابونیا: مدیر عامل بانک ملی امسال را سال سختی برای اقتصاد ایران معرفی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، عبدالناصرهمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش بی بدیل و بلامنازع بانک‌ها در اقتصاد کشور گفت: بانک‌ها تلاش می‌کنند در تمام ارکان اقتصاد کشور حضور داشته باشند و هیچ فعالیت اقتصادی را نمی‌توانیم تصور کنیم که بانک‌ها در آن نقشی نداشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها ادامه داد: ممکن است تخلفاتی هم در برخی بانک‌ها رخ دهد اما نباید این مساله زحمات دیگر کارکنان بانک‌ها را زیر سوال ببرد.
وی ضمن اشاره به مشکلات نظام بانکی که به بانک‌ها ارث رسیده است، تاکید کرد: سال ۹۴، سال خشکسالی مالی کشور است و طبیعتا سال سختی را پیش رو داریم.
همتی ادامه داد: مشکلاتی برای بانک‌ها وجود داشت از جمله سیاست‌های خلق‌الساعه، تحریم‌ها و همچنین مشکلات مدیریتی که این عوامل سیستم بانکی را درگیر خود کرد و صد البته حل این مشکلات یک شبه امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به ترازنامه پراز مشکل بانک‌ها گفت: ما چوب جادو نداریم که بتوانیم منابع برای بانک مهیا کنیم و طبیعتا امکانات تسهیلات دهی ما نیز محدود است.
مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: تقاضای نقدینگی در بازار زیاد است و البته بالا بودن تقاضا برای تسهیلات بانکی چندان دور از ذهن نیست اما سرمایه بانک‌ها خصوصا بانک‌های دولتی کم است.
همتی همچنین در خصوص سرمایه بانک‌های دولتی تصریح کرد: بانک‌های دولتی طی ۱۰ سال گذشته یک‌ ریال هم افزایش سرمایه نداشته‌اند و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در این مدت از محل تجدید دارایی‌ها بوده است .
وی با اشاره به این که منابعی که باید به سمت بانک‌ها می‌آمد، همچنان به بانک‌هانرسیده، ادامه داد: افزایش سرمایه از این محل حکم گچ و خاک را دارد چرا که رسما پولی به بانک اضافه نمی‌شود و فقط صرفا ارزش دارایی‌های آن در ترازنامه تغییر می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها فعال شدن بورس را کمکی به نظام بانکی دانست و گفت: اگر این امر محقق شود بانک‌ها می‌توانند به سمت تسهیلات دهی حرکت کنند.

melli

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=67131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

همتی: مشکلات بانکی ارثیه پیشینیان است
همتی: مشکلات بانکی ارثیه پیشینیان است
همتی: مشکلات بانکی ارثیه پیشینیان است
همتی: مشکلات بانکی ارثیه پیشینیان است
همتی: مشکلات بانکی ارثیه پیشینیان است