یک بخشی از بحث مشکلات بورس و بازارسرمایه به توافق برنمی‌گردد و قبل از آن هم وجود داشته و مسئله کمبود نقدینگی آن را تشدید کرده است که بخش عظیمی از آن با توافقات حل نخواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: یک بخشی از بحث مشکلات بورس و بازارسرمایه به توافق برنمی‌گردد و قبل از آن هم وجود داشته و مسئله کمبود نقدینگی آن را تشدید کرده است که بخش عظیمی از آن با توافقات حل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، ابراهیم هشی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند بازار سرمایه گفت: یک بخشی از بحث مشکلات بورس و سرمایه به توافق برنمی گردد و قبل از آن هم وجود داشت. از طرف دیگر مسئله کمبود نقدینگی در تمام بازار مطرح است. توافق هسته‌ای بخش عظیمی از مشکلات بورس را حل نمی‌کند.

وی افزود: کشور ما بر اساس آمار بانک مرکزی حدود ۷۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار دارد. اول باید وضعیت بازارهای مسکن، بورس، کشاورزی، سکه و ارز را از این حیث بررسی کرد و بعد اقدامات لازم را انجام داد.

کارشناس بازار سرمایه در توضیح مشکل اصلی بازار پس از توافقات تصریح کرد: بالای ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از این نقدینگی در بازار مسکن قفل شده است. علت اینکه بازار ما نتوانست بعد از توافق حرکت کند دلیل اصلی‌اش به کمبود نقدینگی برمی‌گردد.

هشی در ادامه عنوان کرد: هر ماه به طور متوسط از سایر بازارها بین دو تا سه هزار میلیارد تومان در قالب قسط، وام، رهن و غیره به بازار مسکن می‌رود. برای بازار سرمایه، ارز و کشاورزی این سه هزار میلیارد تومان پول خیلی زیادی است.

وی با بیان روند منفی بورس در روزهای اخیر یادآور شد: چون در بازار سرمایه افت شدیدی را تجربه کردیم، اعتقاد ما بر این است که در آینده بازار ما رشد خواهد کرد. برآورد ما این است که تا پایان امسال شاخص به بالای ۷۵ هزار واحد رشد پیدا خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: بازار ما زمانی که حداکثر سه هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه ورود کند، چشم انداز مثبتی وجود خواهد داشت. نرخ فولاد شرایطی ایجاد کرد که هنوز بعد از چهار ماه این نرخ و معادله مالیاتی آن هنوز مشخص نشده است. برآورد کارشناسان این است که تا پایان امسال شاخص به بالای ۷۵ هزار واحد رشد پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66915
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کمبود نقدینگی مشکلات بورس را تشدید می‌کند
کمبود نقدینگی مشکلات بورس را تشدید می‌کند
کمبود نقدینگی مشکلات بورس را تشدید می‌کند
کمبود نقدینگی مشکلات بورس را تشدید می‌کند
کمبود نقدینگی مشکلات بورس را تشدید می‌کند