معاون اتکایی بیمه مرکزی از آزادسازی ۲۰ میلیون دلار طلب بلوکه شده صنعت بیمه به کشور به زودی خبرداد و گفت: قراردادهای بیمه با اروپائیان تمدید می‌شود.

معاون اتکایی بیمه مرکزی از آزادسازی ۲۰ میلیون دلار طلب بلوکه شده صنعت بیمه به کشور به زودی خبرداد و گفت: قراردادهای بیمه با اروپائیان تمدید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، مینا صدیق نوحی در گفت‌وگو با مهر درباره وضعیت صنعت بیمه در پساتحریم با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت فعالیت‌های صندوق بیمه های اتکایی بسیار مناسب است و تمام ریسک‌های کشور پوشش داده می شود، گفت: در شرایط تحریم تمام ریسک‌های بزرگ مانند هواپیمایی، نفت، انرژی و سایر موارد که نیاز پوشش‌های خارجی داشته، در داخل کشور پوشش داده شد و با وجود تحریم‌های بین المللی، مشکلات در داخل حل شد.
عضو هیات عامل و معاون بیمه های اتکایی بیمه مرکزی ادامه داد: اما اگر وضعیت رفع تحریم‌ها به همین منوال پیش رود و تحریم‌ها برداشته شود، می توانیم ریسک‌ها را در سطح بین الملل توزیع کنیم، زیرا در حال حاضر فعالیت‌های بیمه ای کشور در سطح بین الملل به کشورهای آسیایی و آفریقایی محدود شده است و بلافاصله در آینده نزدیک با اعمال «برجام» قراردادهای بیمه ای که پیش از تحریم با اروپائیان داشتیم، تمدید می‌شود و تاثیرات مثبتی بر صنعت بیمه کشور شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: با این امر ریسک‌های بزرگ بیمه مطابق با استانداردهای بین المللی در سطح بین المللی توزیع و در خارج پوشش داده می‌شود و بیمه های داخلی در داخل کشور نگهداری خواهد شد و در پساتحریم پوشش ریسک‌های بزرگ را در سطح بین المللی دوباره آغاز خواهیم کرد؛ این به معنای عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی نیست.
نوحی با ذکر این مطلب که باعث خوشحالی است که بتوانیم با شرکت‌های اتکایی و بیمه های خارجی در پساتحریم فعالیت و همکاری داشته باشیم و مشکلاتی که داشتیم مثل مطالباتمان را از خارجیان دریافت کنیم، عنوان کرد: در پساتحریم به دلیل اینکه سوئیفت گشایش خواهد یافت و نقل و انتقالات بانکی برقرار خواهد شد، منابع ارزی مان را باز پس خواهیم گرفت و منابع جدید وارد کشور می شود.
معاون بیمه مرکزی گفت: مبالغ طلب صنعت بیمه از اروپائیان صرفا مربوط به بیمه مرکزی نیست و شرکت‌های بیمه ایرانی که در پوشش بیمه‌های اتکایی همکاری داشتند، اکثر آنها مبالغی را از خارج طلب دارند و البته تا حدودی هم بدهی هایی به خارج وجود دارد که با احتساب و کسر آنها، میزان طلب ها مشخص شده است.
این مقام مسئول در بیمه مرکزی ایران، طلب بیمه مرکزی که در دوران تحریم در کشورهای اروپایی بلوکه شده است را کمتر از ۱۰ میلیون دلار و طلب شرکت‌های بیمه ای کشور را هم ۱۰ میلیون دلار و مجموع طلب صنعت بیمه کشور را ۲۰ میلون دلار اعلام و بیان کرد: پیش از اعمال تحریم‌ها، برخی شرکت‌های اروپایی با ایران همکاری بیمه ای می کردند با برقراری تحریم‌ها و از بین رفتن امکان نقل و انتقالات ارزی، پول‌ها در آنها بلوکه شد و این پول‌ها با رفع تحریم‌ها به ایران باز می‌گردد.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: به محض برقراری نقل و انتقالات ارزی بانک مرکزی و سوئیفت، براساس سند برجام و توافقات با کشورهای ۱ +۵ که این اجازه به بانک مرکزی برای پس از تحریم‌ها داده شده است، شرکت‌های بیمه خارجی آماده بازگرداندن پول‌های بلوکه شده صنعت بیمه ایران هستند.

مکاتبات بیمه ای اروپائیان با ایران
وی از انجام مکاتبات بیمه های اروپایی در دوران تحریم با صنعت بیمه ایران برای همکاری بیمه ای خبرداد و افزود: به دلیل اینکه نقل و انتقالات پولی و ارزی فراهم نبود، این کار انجام نشد اما به محض برقراری ارتباط همکاری‌ها آغاز می شود، البته پیش شرط ما این است که آنها بدهی‌هایشان به صنعت بیمه ایران را بازپرداخت کنند.
نوحی با بیان اینکه دو سه ماه طول می‌کشد که تحریم‌ها برداشته شود و این کار هنوز اجرایی نشده است، افزود: شرکت‌های خارجی در حال حاضر در حال بررسی بازار ما و مایل به خرید سهام بیمه های ایرانی هستند و نسبت به همکاری ابراز علاقه می کنند و با مشخص شدن نتایج مذاکرات سهام شرکت‌های بیمه ایرانی را خریداری می کنند. البته تاکنون همکاری ها با آفریقائیان و آسیایی ها انجام می شد و بیشتر مشکلات مربوط به همکاری با کشورهای اروپایی و همان کشورهای ۱ + ۵ بوده است که مجددا برقرار خواهد شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66895
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آزادسازی۲۰میلیون دلار طلب بیمه در پساتحریم
آزادسازی۲۰میلیون دلار طلب بیمه در پساتحریم
آزادسازی۲۰میلیون دلار طلب بیمه در پساتحریم
آزادسازی۲۰میلیون دلار طلب بیمه در پساتحریم
آزادسازی۲۰میلیون دلار طلب بیمه در پساتحریم