در صورت تأمین منابع از سوی شهرداری‌ها کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورت تأمین منابع از سوی شهرداری‌ها کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، محمدحسن زدا در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره افزایش بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: تا کنون ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که مقرر شده است با تامین منابع مالی در سال جاری این تعداد به یک میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه آمارهای متفاوتی از تعداد کارگران ساختمانی منتشر می‌شود، گفت: حدود ۲ میلیون نفر کارگر ساختمانی در کشور فعالیت می‌کنند که تقاضای بیمه تامین اجتماعی را دارند ولی منابع لازم برای بیمه این تعداد از کارگران به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

زدا افزود: متاسفانه منابعی که برای بیمه کارگران ساختمانی در نظر گرفته شده است از محل ۱۵ درصد پروانه ساختمانی است. وقتی قانونی را برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می‌کنند بهتر است دریافت درآمدها نیز با تدابیر خود سازمان انجام شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: شهرداری‌ها در سراسر کشور بایستی مبالغ بیمه کارگران ساختمانی را به سازمان پرداخت کنند و هنوز مشخص نیست که حجم ۱۵ درصد از پروانه ساختمانی از ابتدای امسال چه تعداد از کارگران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

به گفته وی، با تأمین منابع و اختصاص آن به تامین اجتماعی امکان دارد بتوانیم بیمه کارگران ساختمانی را گسترش دهیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66894
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

منابع لازم برای بیمه کارگران وجود ندارد
منابع لازم برای بیمه کارگران وجود ندارد
منابع لازم برای بیمه کارگران وجود ندارد
منابع لازم برای بیمه کارگران وجود ندارد
منابع لازم برای بیمه کارگران وجود ندارد