روند بازار سرمایه در اولین هفته ی پنجمین ماه سال ،شاخص کل بورس با ۶۰۷ واحد نزول معاملات خود را آغاز و به رقم ۶۷.۳۶ واحد رسید .

تا زمان مشخص شدن عملکرد واقعی شرکت‌ها، رشد بازار در کوتاه مدت منطقی نبوده و انتظار به تعادل رسیدن بازار در همین محدوده‌های قیمتی منطقی به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir) به نقل از باشگاه خبرنگاران، تا زمان مشخص شدن عملکرد واقعی شرکت‌ها، رشد بازار در کوتاه مدت منطقی نبوده و انتظار به تعادل رسیدن بازار در همین محدوده های قیمتی منطقی به نظر می‌رسد است.

روند بازار سرمایه در اولین هفته ی پنجمین ماه سال ،شاخص کل بورس با ۶۰۷ واحد نزول معاملات خود را آغاز و به رقم ۶۷.۳۶ واحد رسید . تاپیکو بیشترین تاثیر منفی و رانفور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین در بازار فرابورس، شاخص ایفکس ۱۱ واحد نزول کرد و به رقم ۷۹۱ واحد رسید . مارون و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

براین اساس روند نزولی گروه خودرو و ساخت قطعات در آغاز معاملات این هفته نیز ادامه داشت و تقریبا تمامی نمادهای گروه در ساعت اولیه بازار به صف فروش رسیدند. اما این گروه تقریبا در روزهای بعدی هفته با حمایت بازار مواجه بود و نزدیک به تمامی نمادهای گروه با افزایش قیمت همراه بودند. خپارس که با وجود خبر مذاکره رنو با این شرکت برای خرید بخشی از سهام آن ، همچنان صف فروش خود را حفظ کرده بود، پس از معامله حدود ۸۰ میلیون سهم در قیمت ۱۰۳۳ ریال به صف خرید رسید.

همچنین نماد خزر بازگشایی شد و در قیمت ۱۳۸۴ ریال صف فروش بود؛ این شرکت با سرمایه ۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریالی در جدیدترین پیش بینی خود بر اساس عملکرد سه ماهه سود هر سهم سال مالی ۹۴ را بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی ۲۰ ریال اعلام کرد و طی دوره به ازای هر سهم ۳۷ ریال زیان شناسایی کرد. بعلاوه، خبهمن گزارش جدید خود را بر اساس عملکرد سه ماهه ارائه داد و سود نقدی سال مالی ۹۴ را از مبلغ ۳۱۶ ریال به ۲۷۴ ریال کاهش داد و طی سه ماه توانست ۸ ریال از این مبلغ را محقق کند، در گروه نفتی و پالایشی، معاملات تمامی نمادها در محدوده منفی دنبال شد. همچنین شبریز گزارش ۱۲ ماهه سال مالی ۹۳ را منتشر کرد و طبق آن ۳۷۲ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرد.

این در حالی است که در گروه بانکی شاهد معاملات منفی در بانک گردشگری بودیم که بیش از ۱۱ میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت در این گروه تقریبا نمادها تماما با معاملات منفی به کار خود پایان دادند بانک صادرات بیشترین حجم معامله را در این گروه دارا بود که بیش از ۱۱۵ میلیون سهم معامله شد . بانک تجارت که برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شده بود با قیمت ۹۳۱ ریال بازگشایی و با معاملات منفی به کار خود پایان داد همچنین معاملات این نماد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل در روزهای میانی هفته گذاشت.

می توان گفت، در گروه فلزات اساسی، فولاد در جدیدترین پیش بینی خود بر اساس عملکرد سه ماهه سود هر سهم سال مالی ۹۴ را با تعدیل منفی ۱۶۲ درصدی مبلغ ۱۷۳ ریال اعلام کرد که شرکت دلایل این تغییرات را کاهش درآمد فروش به دلیل کاهش نرخ محصولات و کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته عمدتا بدلیل کاهش نرخ سنگ آهن بیان کرده است.

گفتنی است، فلوله اصلاحیه پیش بینی درآمد خود را بر اساس عملکرد ۳ ماهه منتشر کرد؛ طبق این گزارش سود هر سهم سال مالی ۹۴ را با تعدیل مثبت ۳۷ درصدی مبلغ ۴۸ ریال اعلام کرد.

شرکت دلیل این تعدیل را افزایش نرخ فروش لوله چدن نشکن به بخش خصوصی در برخی از قراردادهای منعقد شده در سال ۹۴ اعلام کرد. که از جمله خبرهای مهم گروهها می باشند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66882
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قدم‌های آهسته شاخص بورس برای صعود
قدم‌های آهسته شاخص بورس برای صعود
قدم‌های آهسته شاخص بورس برای صعود
قدم‌های آهسته شاخص بورس برای صعود
قدم‌های آهسته شاخص بورس برای صعود