رییس هیات مدیره بیمه دانا، نرخ شکنی های غیر فنی موجود در بازارکسب وکار بیمه را موجب ظهور پدیده خطرناک دامپینگ درصنعت بیمه کشور دانست .

رییس هیات مدیره بیمه دانا، نرخ شکنی های غیر فنی موجود در بازارکسب وکار بیمه را موجب ظهور پدیده خطرناک دامپینگ درصنعت بیمه کشور دانست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، دکتر رضا جعفری طی سخنانی در همایش مدیران ستادی و اجرایی این شرکت در شیراز ضمن تحلیل انواع ریسک های غیر سیستماتیک و سیستماتیک در صنعت بیمه کشور افزود: متاسفانه نرخ شکنی های غیر حرفه ای و فنی به عنوان یک ریسک جدی در این صنعت رو به فزونی است که اگر این نرخ شکنی ها ادامه یابد، نه تنها نوعی بی اعتمادی در بیمه گزاران نسبت به فعالان عرصه بیمه ای ایجاد خواهد کرد بلکه پدیده خطرناک دامپینگ ظهور می نماید و حوزه فعالیت های بیمه ای را تهدید و منافع سهامداران را به ویژه در بخش خصوصی با مخاطره جدی مواجه خواهد کرد که ضرورت دارد تصمیم سازان صنعت بیمه آزادسازی تعرفه های بیمه ای را مورد بازنگری قرار دهند .
دکتر جعفری همچنین از آماده بودن سند راهبردی شرکت و ابلاغ آن به مدیریت های صف و ستاد در آینده نزدیک خبر داد .
وی افزود: برنامه ها و اهداف چهار ساله شرکت در این سند لحاظ شده که شامل چشم انداز، ماموریت، ارزش ها، اهداف و سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت است که در ۹ فصل تدوین گردیده است .
وی، حفظ وتثبیت جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه کشور به لحاظ حاشیه سود خالص، کسب نسبت سود به فروش با حداقل ۳ درصد و ارتقای جایگاه شرکت به لحاظ توانگری مالی با افزایش سرمایه شرکت را جزء اهداف بلند مدت سند راهبردی عنوان کرد .
رییس هیات مدیره بیمه دانا، وصول به موقع مطالبات معوق، اصلاح ترکیب پرتفولیو، محقق کردن بودجه فروش در سال اول و نگه داشتن نسبت خسارت در حد نرم صنعت را نیز جزء اهداف کوتاه مدت این سند برشمرد .
دکتر جعفری با ارایه گزارشی در خصوص تجزیه و تحلیل کمی وضعیت صنعت بیمه کشور گفت: مطابق آمارمقدماتی بیمه مرکزی در سال گذشته حق بیمه تولیدی بیمه دانا بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال بود که حاکی از رشد۴۴ درصدی این شرکت است که درعین حال قریب به ۱۳ درصد بالاتر از متوسط نرخ رشد صنعت بیمه کشور محسوب می شود .
وی با اشاره به اینکه بخش درمان حدود ۳۵ درصد کل پرتفوی شرکت را تشکیل می دهد، خواستار ارتقای سهم بیمه های زندگی و سایر بیمه های خرد شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه سهم ما از کل پرتفوی بیمه های زندگی فقط ۷ درصد است، ضرورت دارد در این بخش بیشتر از گذشته تمرکز کنیم. وی همچنین خواستار تغییر نگرش مدیران شرکت از پرتفوی محوری به پرتفوی اقتصادی شد .
رییس هیات مدیره بیمه دانا با اشاره به اینکه در سال ۹۳ شرکت توانست حدود ۷.۵ درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد، افزود: با این آمار بیمه دانا درشاخص پرتفوی و تعداد بیمه نامه های صادره ، جایگاه سومی خود را در صنعت بیمه کشور تثبیت کرد .
دکتر جعفری، ضرورت اصلاح ترکیب پرتفولیو، استفاده بهینه از منابع نقدینگی و ذخایر شرکت و وصول به موقع مطالبات معوق را مورد تاکید قرار داد و در بخش دیگری از سخنان خود استقرار نظام برنامه ریزی در سطح استان ها،حفظ بیمه گذاران و تکریم ارباب رجوع را یک ضرورت برشمرد و خواستار هماهنگی، همدلی و همسویی بیشتر کارکنان با مدیران ارشد برای تحقق اهداف شرکت شد .

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=62846
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خطر جدی ظهور دامپینگ در صنعت بیمه
خطر جدی ظهور دامپینگ در صنعت بیمه
خطر جدی ظهور دامپینگ در صنعت بیمه
خطر جدی ظهور دامپینگ در صنعت بیمه
خطر جدی ظهور دامپینگ در صنعت بیمه