جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با حضور محمود بهمنی و مدیرعامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، مصطفی افضلی‌فر عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون یاد شده گفت: دومین جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با شورای عالی بانک‌ها امروز برگزار شد.

وی افزود: در جلسه قبل آقای بهمنی حضور نداشت اما در این جلسه وی در جلسه حاضر شد و این جلسه با حضور تمامی معاونان بانک مرکزی و مدیر عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دستور کار جلسه یاد شده درباره نحوه وصول معوقات و مطالبات بانکی بود، تصریح کرد: همچنین ایجاد وحدت رویه در برخورد با معوقات بانکی و نحوه تعامل بانک مرکزی با بانک‌ها و به حداقل رساندن چالش‌های فیمابین بانک مرکزی و بانک‌ها از دیگر دستور کارهای جلسه یاد شده بود.

افضلی‌فر با اشاره به این نکته که به دلیل نیمه تمام ماندن بحث‌ها در جلسه قبلی ادامه این بحث‌ها در جلسه امروز مطرح شد، خاطر نشان کرد: نهایتا در این جلسه اعلامیه‌ای قرائت شد که این اعلامیه، اعلامیه وحدت رویه بود.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: بنا شد در خصوص معوقات بانکی تا یک هفته اگر بانک‌ها نقطه نظری دارند به صورت مکتوب اعلام کنند؛ همچنین تا ۲۴ ساعت آینده هم اگر در خصوص اعلامیه بانک مرکزی که توسط بانک آقای بهمنی قرائت شد بحثی وجود دارد از سوی بانک‌ها اعلام شود.

وی همچنین گفت: دو مورد بیان شده پس از اعلام نظر اعضا در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به نتیجه رسید.

افضلی‌فر با بیان اینکه این بحث‌ها تحت نظارت کمیسیون اصل ۹۰ بوده و دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که مناقشات و مسائل بانک‌ها در این کمیسیون مورد نظارت قرار گیرد، اظهار داشت: نهایتا جمع بندی نهایی را کمیسیون اصل ۹۰ انجام می‌دهد، به همین دلیل طبیعی‌ست نظر نمایندگان هم مطرح است.

این عضو کمیسیون با بیان اینکه مواضع مجلس در قالب این توافق اعلام شده است، خاطر نشان کرد: این اعلامیه‌ها با تایید و نظر کمیسیون اصل ۹۰ دنبال خواهد شد.

وی درباره دیگر جزئیات این جلسه گفت: بازار ارز و سکه هم جز مواردی‌ست که در این جلسه به آنها اشاره شده است که بعد از نهایی شدن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=592
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نتایج جلسه کارگروه بانک‌ها و کمیسیون اصل ۹۰
نتایج جلسه کارگروه بانک‌ها و کمیسیون اصل ۹۰
نتایج جلسه کارگروه بانک‌ها و کمیسیون اصل ۹۰
نتایج جلسه کارگروه بانک‌ها و کمیسیون اصل ۹۰
نتایج جلسه کارگروه بانک‌ها و کمیسیون اصل ۹۰