بانک انصار با این روش هم کارمزد پرداخت های حضوری را از مشتریان و از شرکت های خدماتی می کند و هم هنگام پرداخت همان قبوض از طریق سیستم غیرحضوری مشمول دریافت کامزد پرداخت غیر حضوری نیز می شود و این سیستم در استان های تهران، گلستان، آذربایجان شرقی و چند استان دیگر در حال گسترش است و بدین ترتیب بانک انصار و دفاتر پیشخوان دولت در حال دور زدن شرکت های خدمات رسان هستند.

اخبار پول- الهام حدادی : دفاتر پیشخوان دولت با همکاری بانک انصار برای پرداخت غیر حضوری قبوض شرکت های خدماتی همچون آب و فاضلاب، برق، همراه اول، گاز، مخابرات، غیره اقدام به دریافت کامزد از مشتریان کرده و برای هر قبض سهم کارمزد از این شرکت های خدماتی نیز اخذ می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir)، در حال حاضر در بعضی از دفاتر پیشخوان دولت مردم می توانند قبوض خود را پرداخت کنند و باید بابت هر قبض کارمزد پرداخت حضوری بپردازند. این در حالیست که این دفاتر پیشخوان قبوض افراد را با امکانی که بانک انصار برایشان ایجاد کرده از طریق سایت این بانک به صورت غیرحضوری پرداخت کرده. اما در واقع در این مرحله نیز کارمزد پرداخت حضوری را از شرکت های خدماتی دریافت می کنند.
بر اساس این گزارش، بانک انصار با این روش هم کارمزد پرداخت های حضوری را از مشتریان و از شرکت های خدماتی می کند و هم هنگام پرداخت همان قبوض از طریق سیستم غیرحضوری مشمول دریافت کامزد پرداخت غیر حضوری نیز می شود و این سیستم در استان های تهران، گلستان، آذربایجان شرقی و چند استان دیگر در حال گسترش است و بدین ترتیب بانک انصار و دفاتر پیشخوان دولت در حال دور زدن شرکت های خدماتی هستند.
این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مدت‌هاست بانک مرکزی اخذ هر گونه کارمزد برای پرداخت قبوض را توسط بانک ها ممنوع اعلام کرده است و تنها پرداخت غیرحضوری قبض ها مشمول ۱۰۰۰ ریال کارمزد می شود ضمن اینکه کلا دریافت قبض توسط بانک ها به نوعی ممنوع اعلام شده بود اما هنوزچهار بانک در کشور وجود دارند کهعلاوه بر دریافت قبوض برای هر قبض که به صورت حضوری پرداخت می شود مبلغ ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ ریال کارمزد می گیرند.

آمار صدور قبض در کشور
بر اساس آمارها، ماهانه حدود ۲۰۰ میلیون قبض در سراسر کشور فقط توسط شرکت‌های خدماتی چاپ و توزیع می‌شود که این تعداد در سال به ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون عدد می‌رسد. از این قبوض ۸۵ درصد حضوری و فقط ۱۵ درصد این قبوض غیرحضوری پرداخت می شود و این در حالیست که سال هاست بانک ها از پرداخت حضوری فبض ها منع شده و برای صرفه جویی در وقت و هزینه و کم شدن مشکلات ترافیکی همواره مردم به پرداخت غیر حضوری قبوض تشویق شده اند.
گفتنی است درحدود ۲ میلیون خانه در کشور موجود است که این قبوض را دریافت می کنند و تعداد ۷۰ میلیون مشترک تلفن همراه اول وجود دارد که تمام آن ها باید قبوض خود را به روش های حضوری و غیر حضوری پرداخت کنند، با این حساب هر سال کارمزد پرداخت های غیر حضوری قبوض ۲۰ میلیارد و کارمزد پرداخت های حضوری ۱۸ میلیارد تومان است و این مبلغ توسط این شرکت های خدماتی به بانک ها پرداخت می شود و با یک حساب سرانگشتی می توان نتیجه گرفت که اگر تنها ۲۰ درصد این قبوض توسط دفاتر پیشخوان دولت پرداخت شود، چه مبلغ هنگفتی فقط نصیب بانک انصار خواهد شد، آن هم به روش غیرقانونی و به وسیله دفاتر پیشخوان دولت.

بانک انصار: نرم افزار خاص مشتریان ویژه است
اما مدیر خدمات شهروند الکترونیک بانک انصار در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار پول، این اقدام دفاتر پیشخوان را خدمت ویژه این بانک به مشتریان خاص عنوان کرد.
شجاعی گفت: سامانه پرداخت الکترونیک قبوض در اینترنت‌بانک بانک انصار تعریف شده است و مشتریان می‌توانند با اینترنت‌بانک خود قبوض را بپردازند.
وی افزود: اما برای دفاتر پیشخوان دولت که جزو مشتریان خاص بانک به حساب می‌آیند، نرم افزار ویژه تحت وب تعریف کرده ایم تا بتوانند پرداخت های متعدد را به سهولت انجام دهند.
این مقام بانک انصار تصریح کرد: این همکاری بانک با دفاتر پیشخوان براساس ابلاغیه وبخشنامه‌های بانک مرکزی است و بجز ما، پست بانک نیز در این عرصه فعالیت می‌کند.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=57377
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی اخبارپول – دوربرگردان بانک انصار برای دریافت کارمزد قبض‌های خدماتی
اختصاصی اخبارپول – دوربرگردان بانک انصار برای دریافت کارمزد قبض‌های خدماتی
اختصاصی اخبارپول – دوربرگردان بانک انصار برای دریافت کارمزد قبض‌های خدماتی
اختصاصی اخبارپول – دوربرگردان بانک انصار برای دریافت کارمزد قبض‌های خدماتی
اختصاصی اخبارپول – دوربرگردان بانک انصار برای دریافت کارمزد قبض‌های خدماتی