اقتصادنوین و فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۹۲ به عنــوان سال “حماسه سیاسی- حماسه اقتصادی” تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، در تعاریف وقتی بحث حماسه مطرح می‌شود دیگر فرصت برای شعار زدگی وجود ندارد و لازم است همه ارکان بخش‌های مرتبط با تمام قوا سعی کنند با تلاش مستمر و فراگیر سهم خود را برای تحقق حماسه فراهم کنند.

به تاسی از شعار سال برای خلق “حماسه اقتصادی”، سال ۱۳۹۲ برای اقتصادنوینی‌ها سال “اقتصادنوین، حماسه نوین” نام گرفت که امید است با یاری خداوند این بانک بتواند حماسه‌ ساز شده و در پایان سال دستاوردهایی شگرف و نتایجی فراتر از برنامه در کارنامه خود و نظام بانکی خصوصی برجای گذارد.

بر این اساس برای “حماسه نوین آفریدن” آرمان‌هایی در قالب “منشور حماسـه نوین” تدوین و ابلاغ شد که طبق مفاد این منشور کسب عنوان بانک برگزیده در شاخص‌های بانکی، نظارت، پرستاری و مراقبت همه‌جانبه و تمام عیار از مشتریان و توجه جدی و عملی به بخش‌های تولیدی و صنعتی … از آن جمله است.

بر این اساس تمام ارکان بانک اقتصادنوین موظف شدند با بسیج تمام ابزارهای در اختیار خود فرصت را برای خلق حماسه در حوزه اقتصاد فراهم کنند که این تلاش‌ها در حالی که تنها دو ماه از آغاز سال ۱۳۹۲ نگذشته، به ثمر نشست و نخستین حماسه‌ سازی بانک اقتصادنوین به منصه ظهور رسید.

در راستای حماسه سازی در بخش اقتصاد، نخستین بانک خصوصی کشور و بزرگترین مجتمع صنعتی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. براساس این تفاهم‌نامه سطح همکاری‌های متقابل بانک اقتصادنوین و با مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گسترش خواهد یافت و بانک اقتصادنوین نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز این مجتمع در بخش‌های مختلف اقدام خواهد کرد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک اقتصادنوین و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان که با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد دو طرف برگزار شد، دکتر محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: نظر به نامگذاری سال جاری، اقتصادنوین این سال برای خود “اقتصادنوین- حماسه نوین” نامگذاری کرد و به سرعت بسترهای لازم برای خلق حماسه در بانک فراهم شد و امروز شاهد نخستین حماسه بانک در سال ۱۳۹۲ هستیم.

وی گفت: در همین راستـا مذاکرات فشرده و طولانی با واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی کشور در دستور کار واحدهای مرتبط بانک قرار گرفته که برای نخستین گام اجرایـی توافقات لازم برای همکاری مشترک در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک اقتصادنوین و مجتمع صنعتی فولاد مبارکه اصفهان و شرکت‌های زیر مجموعه فراهم شد.

مدیرعامل بانک اقتصاددنـویـن حمایت از تولید را ماموریت این بانک اعلام کرد و افزود: در سال گذشته که به نام حمایت از تولید داخل نامگذاری شده بود نیز بانک اقتصادنوین خدمات موثری در حمایت تولید داخلی ارایه کرد که تلاش خواهد شد آن روند در حماسه سازی نیز تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم نامه بانک اقتصادنوین بخشی از خدمات مورد نیاز مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را تامین خواهد کرد، گفت: پیش از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به عنوان مشتری بانکداری شرکتی از خدمات بانک اقتصادنوین بهره می‌برد که با انعقاد این تفاهم‌نامه خدمات متنوع بانک اقتصادنوین از جمله اعطای تسهیلات، اختصاص خطوط اعتباری، گشایش اعتبارات اسنادی، تامین منابع مالی و صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و ارزی با سرعت بیشتری به این شرکت ارایه خواهد شد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد کشور گفت: صنعت فولاد به عنوان یک صنعت بالا دستی بخش‌های بسیاری وسیعی را تحت پوشش خود دارد که توسعه و گسترش این صنعت فرصت رشد و بالندگی را برای واحدهای پایین دستی این بخش‌ها نیز فراهم می‌کند.

دکتر بت‌شکن با اشاره به اینکه به ازای افزایش هر تن محصول فولادی یک فرصت شغلی مستقیم و سه و نیم فرصت شغلی غیر مستقیم در کشور ایجاد می‌شود گفت: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان فرصت‌های اشتغالزایی پایداری مطلوبی در این استان ایجاد کرده که با توسعه این شرکت فرصت‌های شغلی نیز در این مجتمع افــزایش خواهد یافت.

دکتـر بت‌شکن در ادامه سـخنان خود در مراسم امضـای تفاهم‌نامه همکاری بانک اقتصادنوین و مجتمع فولاد مبارکه اصـفهان گفت: بانک اقتصادنوین در دهه دوم فعالیت با هدف ایفای نقش موثر در بازار پول کشور تدوین برنامه راهبردی را در دستور کار خود قرار داده که در این راستا “افق ۱۴۰۰” بانک در حال تدوین است که به زودی جزییات این برنامه تشریح خواهد شد.

وی گفت بانک اقتصادنوین تلاش می‌کند با شناخت گلوگاه های مالی نسبت به رفع موانع تامین منابع مالی واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کند که برای این مهم تاکنون نیازسنجی‌های متعددی در بخش های مختلف تولیدی انجام شده است.

در ادامه این مراسم مدیر عامل بانک اقتصادنوین لوح تقدیر مشتری برتر این بانک را به مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اصفهان اعطا کرد ضمن اینکه مسعود مهردادفر معاون بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین نیز مصوبه بسته اعتباری این مجتمع را به معاون مالی این شرکت اعطا کرد.

دکتر مسعود سمیعی‌نژاد مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تشریح آخرین وضعیت این شرکت به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور گفت: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین فولاد ساز خاورمیانه سالانه بیش از ۴.۲ میلیون تن انواع محصولات فولادی تولید می‌کند که طبق برنامه این میزان به بیش از ۷.۷ میلیون تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فولاد از شاخص‌های توسعه کشورها به شمار می‌رود، گفت: مقام ایران در تولید فولاد دو رتبه ارتقاء یافته که سهم عمده‌ای از این میزان را مجتمع فولاد مبارکه اصفهان محقق کرده که امیدوارم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.

دکتر سمیعی‌نژاد در ادامه با اشاره اینکه نظام بانکی در بسترسازی توسعه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند، گفت: در این راستا مجتمع فولاد مبارکه اصفهان توانسته با تعامل سازنده با صنعت بانکی کشور این شرایط را به نحو احسن فراهم کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به نقش موثر بانک اقتصادنوین در توسعه صنایع مختلف کشور اشاره کرد گفت: اقتصادنوین طی سال‌های گذشته نقش موثری در توسعه صنایع مختلف داشته که این روش می تواند به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

وی مشتری مداری را اولویت اصلی بانک اقتصادنوین دانست و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و بانک اقتصادنوین سرعت توسعه این مجتمع را بیش از پیش تسریع خواهد کرد. در ادامه این مراسم که علاوه بر مدیران عامل مدیران ارشد دو شرکت نیز حضور داشتند تفاهم‌نامه همکاری بانک اقتصادنوین و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به امضاء رسید.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم دکتر بت‌شکن و مدیران ارشد بانک اقتصادنوین ضمن نثار گل به مقام شامخ شهدا در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کردند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک اقتصادنوین با فولادیها تفاهم‌نامه امضاء کرد
بانک اقتصادنوین با فولادیها تفاهم‌نامه امضاء کرد
بانک اقتصادنوین با فولادیها تفاهم‌نامه امضاء کرد
بانک اقتصادنوین با فولادیها تفاهم‌نامه امضاء کرد
بانک اقتصادنوین با فولادیها تفاهم‌نامه امضاء کرد