سونی پیکچرز تجربه خوبی برای کمپانیهای بزرگ دنیا و حتی از طرفی شرکتهای بیمهای بود که تا پیش از این به شکلی راحت اقدام به بیمه کمپانیها میکردند.
سونی پیکچرز تجربه خوبی برای کمپانیهای بزرگ دنیا و حتی از طرفی شرکتهای بیمهای بود که تا پیش از این به شکلی راحت اقدام به بیمه کمپانیها میکردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir) به نقل از تسنیم، سونی پیکچرز در برابر حملات سایبری اخیر نشان داد که امنیت در فضای مجازی هیچگاه کامل نیست و به هیچ وجه نمیتوان با تکیه بر زیرساختهای امنیتی از آسیبها در امان بود.
البته مدیر سونی پیکچرز اخیرا اعلام کرده که جای هیچ نگرانی از حملات اخیر سایبری نیست و کل خسارتها توسط بیمه پرداخت میشود.
چنین اظهاراتی باعث شده تا بسیاری از کمپانیها گمان کنند دیگر حملات سایبری فلج کننده نیست و قادر به جبران هزینههای خود هستند اما در مقابل استفن کاتلین یکی از بیمه گران لندن درباره چنین برداشتی گفته است که ترازنامه مالی ما به اندازه کافی بزرگ نیست که قادر به پرداخت خسارتهای وارد شده به کمپانی سونی پیکچرز باشیم.
از طرفی اظهارات این بیمهگر انگلیسی نیز پیشبینیهای تحلیلگران حملات سایبری در سال ۲۰۱۵ را تحت تأثیر قرار داده است و نظر بسیاری از تحلیلگران درباره جبران هزینهها از طریق شرکتهای بیمهای تغییر کرده است.
اگر بیمهگران نتوانند از پرداخت خسارتهای حملات سایبری برآیند قطعا بسیاری از شرکتها باید کسبوکار خود را ترک کنند.
کاتلین همچنین گفته که تهدید حملات سایبری به جهت اینکه می تواند مقادیر خاصی از اطلاعات شخصی یک سازمان را در اختیار بگیرد، به مراتب بیشتر از اقدامات تروریستی است.
این بیمهگر انگلیسی همچنین مدعی شده که مداخله و حفاظت دولتهای انگلیس و ایالات متحده در برابر کمپانیها از خطرات فضای مجازی قابل تحسین است اما این تضمینی برای شرکتهای بیمهگر در برابر این حوزه پرچالش نیست و باعث اطمینان خاطر جهت ارائه خدمات بیمهای در مقابل آسیبهای سایبری نمیشود.
نکته جالب اینکه بسیاری از بیمهگران تا قبل از سال ۲۰۱۴ هیچ مشکلی با ارائه خدمات در این حوزه به منظور تعرفههای بالای بیمهای در این حوزه نداشتند اما با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد رشد ۵۰ درصدی تهدیدات این حوزه بودیم، اکنون به یکی از مخالفان سرسخت تبدیل شدهاند.
یکی از محققان مرکز امنیت سایبری فوجیسو گفته است همانگونه که بیمه ممکن است اطمینان خطری برای بیمه کنندگان در برابر حملات و آسیبهای سایبری باشد اما از شهرت برخی کسبوکارها که قابل توجه هکرها در فضای مجازی است نمیکاهد و بنابراین از درصد ریسک شرکتهای بیمهای نمیکاهد.
رویکرد مبتنی بر ریسک تنها راهکاری است که بسیاری از مراکز امنیتی دنیا در برابر حملات سایبری ارائه کرده و گفتهاند که با این استراتژی میتوان دور بسیاری از مسائل عمده کسبوکار را خط حفاظت کشید یا به عبارتی بیشتر مراقب بود.
علاوه بر این چنین رویکردی منجر به این میشود که کسبوکارها راهکارهای بیشتری در حوزه امنیت را تست کنند و میزان آسیبها را در سیستم کاری خود به حداقل کاهش دهند.
امنیت سایبری اکنون با دیدن خسارتهای ناشی از حملات سایبری به سونی پیکچرز که حتی میتواند دتا مدتهای طولانی باعث خدشه با نام و اوازه آن شود، مطاع گرانی است که راحت به دست نمیآید.
انتهای پیام