افشاگری کاندیداها که با وجود شرکت در “جلسه توجیهی” ستاد امنیت انتخابات کماکان ادامه دارد، به جایی رسیده که واکنش رئیس قوه قضاییه را نیز به دنبال داشته است.

اعلام طلب سی میلیون دلاری ایران از چین، وجود بیش از سه میلیون بیکار در بازار کار ایران، افزایش بی سابقه ضریب جینی یا همان فاصله فقیر و غنی و نیز نرخ های تورمی که به گفته نمایندگان مجلس با ادعاهای دولت فاصله ای معنادار دارد، موجب شد تا بانک مرکزی و وزیر صنعت وتجارت ، روز گذشته نسبت به انتقادات مطرح شده در رسانه ها اعتراض کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از افکارنیوز، کاندیداهای ریاست جمهوری این دوره از انتخابات برای جلب رای استراتژی تبلیغاتی خود را بر بحران هایی که مردم از وجود آنها آگاه هستند و در زندگی روزمره آن را لمس می کنند، استوار کرده اند؛بحران هایی که عمدتا در حوزه مسائل اقتصادی و دیپلماتیک است.

در همین راستا ادعاهایی از آمارهای تکان دهنده اقتصادی ایران پس از ۸ سال، تعجب همگان به خصوص دولتی ها را برانگیخته است. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله سید علی خامنه ای نیز روز سه شنبه در تذکری به کاندیداها به آنها توصیه کردند تا مراعات شرایط نظام را بکنند.

ایشان فرمودند: “آقایان داوطلبی که در صدا و سیما برنامه دارند، وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید مراقب باشند که خدایی نکرده برای جلب توجه مردم، هر حرف خلاف واقعی را بر دهان نیاورند. کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند، هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت در مورد خودشان. کاندیداها نباید برای جلب رأی مردم، به تخریب نامزدهای دیگر و همچنین تخریب واقعیات جامعه، اقدام کنند”.

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه هم در سخنانی از افشای آمارهای تکان دهنده اقتصادی در برنامه های تبلیغاتی کاندیداها انتقاد کرده و گفته است: “انتظار مردم ما از نامزدهای ریاست جمهوری این است که عزت و عظمت نظام اسلامی را حفظ کنند و در سخنان و اظهارنظرهای خود مطلبی القاء نکنند که چراغ سبزی به دشمنان نظام اسلامی تلقی شود و یا به سیاه نمایی از اوضاع کشور بیانجامد”.

از سوی دیگر احمدی نژاد در مقابل این انتقادات سکوت کرده است.
وی از واکنش نسبت به حملات کاندیداهای هم جناحی اش در تلویزیون و دیگر برنامه های تبلیغاتی خودداری کرده و حاضر به پاسخگویی نشده است.
به نوشته فارس، او در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران گفت و گو اما در پاسخ به سئوالی درباره نقد عملکردش از سوی کاندیداها سکوت کرده است.
هر چند سایت الف، علت سکوت احمدی نژاد را “شوکه بودن” وی به دلیل ناکامی در اخذ حکم حکومتی دانسته است.
الف نوشته: “خبرنگار الف کسب اطلاع کرده است که رئیس جمهور برای کسب حکم حکومتی تلاش زیادی هم کرده اما موفق نشده است. شوکه و بعد هم ناامید شده است. شاید پیش بینی هم نمی کرد که چنین واکنشی ببیند”.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5634
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سکوت احمدی نژاد در مقابل شوک
سکوت احمدی نژاد در مقابل شوک
سکوت احمدی نژاد در مقابل شوک
سکوت احمدی نژاد در مقابل شوک
سکوت احمدی نژاد در مقابل شوک