با وجودی که مشخص بود رعایت نرخ سود ریسک خروج سپرده‌ها ار بانک به موسسات مالی و اعتباری و یا سایر بانک‌ها را در بر دارد اما بر این اصل که سود سپرده‌ها قانونی و مشخص باشد تاکید داشتیم.

اخبارپول – مریم ابونیا: وزارت اقتصاد و دارایی امروز میزبان اصحاب رسانه بود تا پای سخنان سید کامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه بنشینند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، تقوی نژاد در نشست خبری که به مناسبت ایام دهه فجر در وزارت اقتصاد ودارایی برگزار شده بود، در خصوص خروج بانک سپه از بنگاه داری اعلام کرد: اعتقاد داریم سرمایه گذاری‌ها باید در خدمت طرح‌های مولد واشتغال‌زا و آن هم در مناطق کمتر توسعه یافته باشد.
وی افزود: سعی ما برآن است که با ایجاد امکانات و ظرفیت‌های جدیدی این بنگاه‌ها به مردم واگذار شود.
مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: در گذشته در تولید ۴۰% سیمان کشور مشارکت داشتیم اما با واگذاری تدریجی سهام سیمانی در حال حاضر ما مالک ۸% سهام این عرصه هستیم.
وی در خصوص واگذاری سهام شرکت سرمایه گذاری امید گفت: ۳% این سهام نیز واگذار شده است وما آمادگی آنرا داریم که یک کرسی دبگر از سهام شرکت سرمایه گذاری امید را در سال جاری داریم.
وی ادامه داد: با وجودی که شرکت سرمایه گذاری امید شرکتی بسیار سود ده است و تا کنون بخشی زیادی از سود بانک را تامین کرده است اما بهرحال همچنان تاکید بر خروج از بنگاهداری در راستای سیاست های اقتصادی کشور است .
تقوی نژاد در خصوص نیروگاه جهرم اظهارداشت: مطالبات ما از دولت۳۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که دولت ۷۰% آن را یعنی ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن را به صورت واگذاری نیروگاه جهرم به بانک سپه پرداخت کرده است.
سیدکامل تقوی نژاد در خصوص رعایت نرخ سود سپرده‌ها در این بانک گفت: انضباط قانونی در رعایت نرخ سپرده برای بانک سپه همیشه در اولویت بوده است و ما ادعا داریم که چه زمانی تکلیف جدی بانک مرکزی بر اجرای مشخص نرخ سود بود و چه زمانی که این مساله بصورت تفاهمنامه بین بانک‌ها مطرح شد، همواره بر اساس اصول حرکت کرده است.
وی ادامه داد: با وجودی که مشخص بود رعایت نرخ سود ریسک خروج سپرده‌ها ار بانک به موسسات مالی و اعتباری و یا سایر بانک‌ها را در بر دارد اما بر این اصل که سود سپرده‌ها قانونی و مشخص باشد تاکید داشتیم.
تقوی نژاد با بیان اینکه بانک سپه نرخ سپرده بیش از ۲۲ درصد را دریافت نکرده است، اظهار داشت:کاهش نرخ سود باید به موازات کاهش نرخ تورم صورت گیرد تا به کاهش نرخ تمام شده پول منجر شود.
وی در مورد خروج منابع بانک گفت: به خاطر رعایت نرخ سود در بانک سپه از ابتدای شهریور تا پایان آذرماه امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال از منابع بانک خارج شد که این قابل پیش‌بینی بود.
تقوی نژاد در ادامه با بیان اینکه میزان سپرده های بانک تا پایان آذر ماه سال جاری ۳۹۴ هزارمیلیارد ریال بوده است، اظهار داشت : این میزان سپرده نسبت به سپرده های مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد کرده است.
وی میزان سپرده های موثر بانک در پایان آذرماه سال جاری را ۳۶۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد: سرمایه بانک از ۸۵۰۰ میلیارد ریال به ۷۲۵۰۰ میلیارد ریال و کفایت سرمایه از ۱۹% به ۴.۵% رسیده است.
تقوی نژاد توجه بانک سپه به رفع نیازهای ضروری مردم را از دیگر برنامه های مهم بانک سپه عنوان کرد و گفت : در راستای رفع نیازهای ضروری مردم از ابتدای سال تاکنون بیش از۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بیش از ۲۴ هزار متقاضی پرداخت شده که بیانگر رشد ۳۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ است .
وی رشد تسهیلات پرداختی برای خرید لوازم خانگی و کالای اساسی در۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۲۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: بانک سپه در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۵ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است .
مدیر عامل بانک سپه با اشاره به عاملیت این بانک در خرید تضمینی گندم به عنوان طرح ملی و استراتژیک گفت : بانک سپه طی سه سال اخیر بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ عقود مبادله ای برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده تا گندم کاران در دریافت پول خود با مشکل مواجه نشوند .
وی افزود: طی سالجاری ببش از ۷۱ هزار میلیارد ریال جهت اجرای طرح ملی خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شد که از این میزان ۳۱ هزار میلیارد ریال آن با همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری و بانک مرکزی و توسط بانک های سپه، صادرات ، تجارت و ملت تامین شده است.

وی در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گفت : از اول سال تا کنون ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به بیش از ۲۲ هزار زوج جوان پرداخت شده است .
وی همچنین اعلام کرد: تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن روستایی بابت بهسازی و نوسازی مسکن روستاییان پرداخت شده است
رئیس هیات مدیره بانک سپه در ادامه گفت: در راستای کمک به فعالیت‌های مولد، بانک سپه تاکنون بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به طرح های اشتغال‌زا با اولویت طرحهای نیمه تمام ، توسعه ای و اشتغل‌زا تسهیلات تخصیص داده است .

مدیرعامل بانک سپه در خصوص وصول مطالبات معوق از وصول ۱۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک اعم از اصل ، سود و وجه التزام تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد و عنون کرد: ۶۸ درصد از مبلغ وصولی مطالبات مربوط به مطالبات سررسید گذشته ، ۲۱ درصد مربوط به مطالبات معوق و ۱۱ درصد هم سهم وصولی از مطالبات مشکوک الوصول طی ۹ ماه سال جاری است .
وی سهم سایر بخش های اقتصادی از وصولی های مطالبات معوق را به ترتیب خدمات ۲۴ درصد, مسکن و ساختمان ۱۵ درصد ، صنعت و معدن ۱۳ درصد و کشاورزی ۴ درصد عنوان کرد.

تقوی نژاد در خصوص تحریم‌هایی که علیه بانک سپه وجود دارد، گفت: این تحریم‌ها بسیار ظالمانه بود و هرگز هم اسنادی دال بر علت تصویب این تحریم‌ها ارائه نشد.
وی ادامه داد: در این زمینه به کمک کارشناسان برجسته آثار تحریم بر سپرده‌ها و تسهیلات انجام شده که البته این گزارش البته قابل انتشار نیست.
وی تصریح کرد: این تحریم‌ها ربطی به مسائل هسته ای ندارد و بانک سپه همواره و در شعب خود در خارج از کشور بدون تخلف فعالیت کرده است و این تحریم‌ها به شدت ظالمانه است.
مدیرعامل بانک سپه در ادامه سخنانش به این موضوع اشاره کرد که هیچ کدام از مقاماتی که در حال حاضر پرونده آنها در جریان رسیدگی در مقامات قضایی است جزء بدهکاران بانک سپه نیستند.

 

سپه 2

سپه 4

 

 

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=55834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع
تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع
تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع
تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع
تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع
تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع
تقوی نژاد: نرخ سود را رعایت می‌کنیم حتی به قیمت خروج منابع