معاون فنی بیمه نوین با اشاره به ثبات شرایط اقتصادی به عنوان یکی از عوامل مهم رشد بیمه‌های زندگی در کشور گفت: معافیت بیمه‌های عمر از مالیات و امکان اخذ وام تا ۹۰ درصد اندوخته سرمایه از جمله مزایای خرید این بیمه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، ناهید عباسی در مورد وضعیت بیمه‌های زندگی در کشور گفت: بیمه‌های زندگی اصولاً در بازار بیمه کشور سهم ناچیزی را در مقایسه با بیمه‌های غیرزندگی به خود اختصاص داده و یکی از علل عدم توسعه این رشته عدم اطلاع‌رسانی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

معاون فنی شرکت بیمه نوین با برشمردن ثبات شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به عنوان یکی از عوامل رشد بیمه‌های زندگی گفت: نوسان قیمت‌ها در بازار و عدم ثبات اقتصادی، بیمه‌گذاران را در مراجعه به شرکت‌های بیمه و خرید بیمه‌نامه‌های درازمدت عمر با تردید مواجه می‌کند، و برخی هم با بازخرید در بیمه‌نامه عمر،‌ سرمایه خود را در مسیر دیگری صرف می‌کنند.
وی ادامه داد: از طرفی، مردم ما بیشتر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در سیستم بانکی هستند و با توجه به فاصله‌ای که بین نرخ بهره‌ فنی بیمه‌نامه‌های عمر و نرخ سود بانکی تا قبل از تصویب آیین‌نامه ۶۸ و الحاقیه یک آن وجود داشت، علاقه مردم به خرید بیمه‌ عمر کمتر بود. عباسی اضافه کرد: اما خوشبختانه با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای عالی بیمه (شماره ۶۸) که میزان بهره فنی را در ۵ سال اول خرید بیمه‌نامه معادل ۱۸ درصد، ۵ سال دوم ۱۵ درصد و ۵ سال سوم به بعد ۱۰ درصد تعیین کرده، فروش بیمه‌نامه‌های عمر تا حدودی رونق یافته‌ است.
این فعال صنعت بیمه تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های بیمه اقدام به فروش انواع متنوعی از بیمه‌نامه‌های عمر نظیر بیمه‌های عمر زمانی و تمام عمر ، بیمه عمر و بازنشستگی، عمر و تشکیل سرمایه و بیمه آتیه فرزندان می‌کنند،که این بیمه‌ها می‌توانند تأمین مناسبی را برای افراد جامعه فراهم سازند.
وی افزود: ضمناً طبق ماده ۱۳۶ قانون مالیات‌های مستقیم سرمایه‌هایی که از محل بیمه‌نامه عمر به استفاده‌کنندگان پرداخت می‌شود، مشمول مالیات نیست و این امر نیز می‌تواند مشوق مردم در خرید بیمه‌نامه عمر باشد.
عباسی در مورد دیگر مزیت بیمه عمر گفت: در بیمه‌نامه‌های عمر درازمدت، شرکت بیمه علاوه بر سود سالیانه نسبت به پرداخت مشارکت در منافع و وام هم اقدام می‌کند که میزان وام پرداختی آن می‌تواند از ۵۰ تا ۸۰ درصد اندوخته سپرده‌گذار باشد.
معاون فنی بیمه نوین در مورد نقش بیمه‌گران در افزایش اقبال مردم به بیمه‌های عمربه فارس گفت: لازم است شرکت‌های بیمه یک سازوکار قوی برای فروش بیمه‌های عمر داشته باشند و بازاریابان و نمایندگان مناسب و متبحری را پس از آموزش به بازارهای هدف اعزام و فروشندگان برتر را شناسایی و تشویق کنند.
وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های بیمه‌ می‌توانند برای بیمه‌گذاران رشته عمر تخفیفاتی در سایر رشته‌ها در نظر بگیرند تا بیمه‌گذار انگیزه کافی برای اخذ بیمه‌ عمر به دست آورد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=557
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صنعت‌بیمه از ضعف اطلاع‌رسانی رنج می‌برد
صنعت‌بیمه از ضعف اطلاع‌رسانی رنج می‌برد
صنعت‌بیمه از ضعف اطلاع‌رسانی رنج می‌برد
صنعت‌بیمه از ضعف اطلاع‌رسانی رنج می‌برد
صنعت‌بیمه از ضعف اطلاع‌رسانی رنج می‌برد