براساس برنامه بانک مرکزی، دور جدید پیش فروش سکه از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، دولت با محوریت بانک مرکزی و به منظور مدیریت نقدینگی پایان سال و همچنین قیمتها در بازار سکه، از هفته آینده دور جدید پیش فروش سکه را آغاز خواهد کرد.

در دور جدید پیش فروش سکه برای متقاضیان سقف خرید تعیین می‌شود، این در حالی است که در دور گذشته در پیش فروش سکه محدودیتی وجود نداشت. برهمین اساس، گفته می‌شود دو سناریو برای سقف خرید برای هر نفر ( ۵ و ۱۰ عدد) سکه تمام بهار آزادی در حالی بررسی است که به احتمال زیاد، سقف ۱۰ عدد سکه نهایی خواهد شد.

به احتمال زیاد، قیمت پیش فروش سکه بیش از یک میلیون تومان و زمان تحول آن دو مرحله‌ای – چهارماه و شش ماهه یا یکساله- خواهد بود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد: مدت زمان دور جدید پیش فروش سکه بعید است بیش از یک ماهه باشد و پس از این مدت، پیش‌فروش متوقف خواهد شد.

در همین حال، قیمت‌های جدید قرار است در اواخر هر هفته براساس قیمت‌های جهانی و بازار تعیین و به بانک عرضه کننده سکه‌های پیش فروشی (بانک ملی ایران) ابلاغ شود.

مالیات حدود ۶۰ هزار تومانی نیز برای هر قطعه سکه پیش فروشی پیش بینی شده است که در موقع تحویل، از خریداران دریافت خواهد شد.

فعالان بازار سکه پیش بینی می‌کنند قیمت سکه در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده ( زمان تحویل سکه‌های پیش فروشی) روند نزولی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=555
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

از هفته بعد سکه پیش‌خرید کنید
از هفته بعد سکه پیش‌خرید کنید
از هفته بعد سکه پیش‌خرید کنید
از هفته بعد سکه پیش‌خرید کنید
از هفته بعد سکه پیش‌خرید کنید