درحالی که در روزهای اخیر خبرهای متفاوتی درباره فروش سهام دو باشگاه پرطرفدار پایتخت منتشر شده، برخی منابع از تمایل یک اپراتور تلفن همراه به خرید سهام این باشگاه ها خبر می‌دهند.

اخبار پول – الهام حدادی : با این که سال‌ها از نخستین باری که بحث واگذاری سهام دو تیم فوتبال محبوب پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاده است، می گذرد. اما هنوز این واگذاری به مرحله اجرا نرسیده و هربار با مانعی روبرو می‌شود.
پس از بارها بحث و جلسه و اظهارنظر و تصمیم‌گیری، سرانجام بیستم دی ماه امسال معاون وزیر ورزش و جوانان از تصویب قیمت پایه ۲۹۰ میلیارد تومانی برای هر یک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جلسه هیئت واگذاری خبر داد.
این روزها حتی شنیده می شود که خریداری پیشنهاد ۳۱۰ میلیارد تومانی برای خرید سهام این باشگاه ارائه داده است و باید دید که آیا این بار این معامله جوش می خورد یا خیر؟!
اگر نگاهی به پیشینه ی روند واگذاری این باشگاه بیاندازیم می بینیم که همواره حرف و حدیث پیرامون این قضیه زیاد بوده و بارها و بارها این باشگاه تا مرز واگذاری به بخش خصوصی رفته و برگشته است.
هیات دولت در مهر سال ۹۰ ، انتقال سهام استقلال و پرسپولیس از گروه یک به گروه دو و واگذاری ۸۰ درصد سهام این دو باشگاه را تصویب کرد که بعد از این تصویب مشخص شد که دولت قصد دارد با در اختیار قرار دادن ۲۰ درصد سهام این دو باشگاه نزد خود، مابقی سهام استقلال و پرسپولیس را به صورت بسیار خرد به فروش برساند تا کسی مالک اصلی باشگاه نشود.
از سوی دیگر به نظر می‌رسید که به دلیل حساسیت‌های اجتماعی که بر تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاکم است دولت قصد داشت طوری مدیریت کند تا از تنش‌های اجتماعی موجود در باشگاه‌ها بکاهد.
چندی پیش موضوع واگذاری ها شدت گرفت و شواهد امر نشان می داد که بالاخره به زودی این واگذاری صورت خواهد گرفت اما ناگهان دستور مرجع قضایی مبنی بر توقف واگذاری باشگاه پرسپولیس به‌دلیل ابهامات مالی گسترده در سال های ۹۰ تا ۹۲ توسط مدیران وقت صادر شد و این ممنوعیت قانونی چندی بعد برطرف شد و بنابراعلام مسئولین باشگاه دیگر مانعی سر راه واگذاری قرار نداشت.
همچنین در جلسه شورای قیمت گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در دی ماه جاری قیمت پایه واگذاری دو باشگاه و شرایط مزایده را تصویب کردند وقیمت پایه برای هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ۲۹۰ میلیارد تومان به همراه یک مجموعه ورزشی تعیین و نحوه پرداخت هم به صورت چهل درصد نقد، ۶۰ درصد به صورت اقساط در طول دو سال اعلام شد.
امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان در تاریخ بیستم دی ماه اعلام کردکه تا ۱۰ روز دیگر سازمان خصوصی‌سازی و شورای واگذاری در اطلاعیه ای شرایط واگذاری را به طور کامل مطرح و آن وقت متقاضیان دقیقا می‌دانند در چه قالبی باید بیایند و شرکت کنند و همچنین قرار شد ۲۰ درصد سهام هم به هواداران و پیشکسوتان باشگاههای استقلال و پرسپولیس که توسط خریدار که یا حقیقی است یا حقوقی واگذار شود.
همچنین خادم در خصوص اینکه چگونه هواداران و پیشکسوتان می توانند سهام بگیرند ، گفت:هرکدام از باشگاههای استقلال و پرسپولیس باید ۱۰۰نفر را جداگانه به وزارت ورزش و جوانان معرفی کنند و در صورت تایید این وزارتخانه جزو سهامداران باشگاه که ۲۰درصد است معرفی می شوند و یک کرسی هم در هیئت مدیره خواهند داشت.
حال پس از رفع موانع و مشکلات قانونی و قیمت گذاری اولیه برای سهام این باشگاه، امروز در برخی روزنامه‌ها آگهی فروش سهام دو باشگاه منتشر شد.

مشتری دست به نقد قرمزها
درحالی که در روزهای اخیر خبرهای متفاوتی درباره فروش سهام دو باشگاه پرطرفدار پایتخت منتشر شده، برخی منابع از تمایل یک اپراتور تلفن همراه به خرید سهام این باشگاه ها خبر می‌دهند.
گفته می‌شود این اپراتور برای پرسپولیس رقم ۳۱۰ میلیارد تومان و برای استقلال ۳۰۰میلیارد تومان را پیشنهاد داده است.
البته شاید این اقدام از دو جهت برای این شرکت برد باشد. از یک سو می‌تواند با کمی مدیریت صحیح باشگاه را سودآور کند واز سوی دیگر با فروش محصولات ویژه طرفداران، سود کلان خود را دوچندان کند.
با وجود پیشنهاد بیش از کف قیمت سازمان خصوصی‌سازی، باید دید پس از این همه اما و اگر این بار می توانیم شاهد انجام معامله بر سر واگذاری باشگاه پرسپولیس باشیم یا بازهم همچون سال های گذشته موانعی پدید خواهد آمد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=55344
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی اخبارپول – مشتری ۳۱۰ میلیاردی پرسپولیس کیست؟
اختصاصی اخبارپول – مشتری ۳۱۰ میلیاردی پرسپولیس کیست؟
اختصاصی اخبارپول – مشتری ۳۱۰ میلیاردی پرسپولیس کیست؟
اختصاصی اخبارپول – مشتری ۳۱۰ میلیاردی پرسپولیس کیست؟
اختصاصی اخبارپول – مشتری ۳۱۰ میلیاردی پرسپولیس کیست؟