نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه کمرشکن ساختمانی که مشکلات زیادی را در ساخت و سازها برای شهرداری به وجود آورده بود از لایحه بودجه سال ۹۲ حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از تسنیم، کمال‌الدین پیرموذن اظهار داشت: به دنبال اعتراض شوراها و شهرداری‌ها و سازندگان بنا این حق بیمه حذف شد و مقرر گردید از محل ارزش افزوده دریافتی از سوی شهرداری‌ها این مبلغ در رقم معقول جبران شود.

وی یادآور شد: با حذف در‌آمد بیمه تامین اجتماعی از این محل قرار شد از محل مالیات ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها رقم تعیین شده تامین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این بیمه تامین اجتماعی رقم کلانی را در احداثی‌های فرهنگی و همچنین واحدهای مسکونی محرومان اعمال می‌کرد، عنوان کرد: ما در دفاع از حرکت‌های مثبت شهرداری‌ها در قانون بودجه سال ۹۲ مصوب کردیم تا این حق بیمه کلان حذف شده و به جای آن از محل ارزش افزوده به نحو معقول و با پایین آوردن نرخ‌ها این پرداختی تامین شود.

پیرموذن با یادآوری اینکه شوراها و شهرداری‌ها از بابت در‌یافت سرسام‌آور بیمه ساختمانی و ساخت و سازها به عنوان زبان گویای مردم گله‌مند بوده و نگرانی‌های خود را بارها اعلام کرده بودند، افزود: با حذف این منبع در‌آمد برای تامین اجتماعی که به ناحق هر سال افزایش می‌یافت پیش‌بینی می‌کنیم ساخت و سازها بیشتر و بهتر رونق بگیرد و مردم دیگر مجبور نباشند بخشی از هزینه‌های سنگین بیمه‌ای را در ساخت و سازهای خود در نظر گرفته یا پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس ظرف هفته جاری کلیات بودجه سال ۹۲ را مصوب کرده و برای ۹ ماهه امسال آن را برای اجرای عملیاتی به دولت و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌کند، ادامه داد: با توجه به دیر تحویل شدن بودجه از سوی دولت مجلس با بررسی دقیق بودجه را ظرف دو ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و در نهایت آماده مصوب کردن کلیات بودجه سال ۹۲ هستیم تا برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

این نماینده مجلس در خصوص برخی شایعات و فضا‌سازی‌های مسئولان دولتی در تغییرات عمده مجلس در بودجه سال ۹۲ تصریح کرد: یقین داشته باشید که نمایندگان بیشتر از آنکه مدافع دولت باشند مدافع حق و حقوق ملت بوده و صلاح و صرفه آنها را در این امر در نظر گرفتند.

وی در پایان سخنان خود به دولت آینده نیز پیشنهاد کرد بودجه سال آینده را در فرصت مناسب و حداقل تا پایان آذرماه به مجلس ارائه کند تا مجلسیان نیز فرصت بررسی و تصویب قانون بودجه سال ۹۳ را در مهلت مقرر و مشخص شده داشته باشند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5532
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ضرر تامین‌اجتماعی؛ بیمه ساختمانی حذف شد
ضرر تامین‌اجتماعی؛ بیمه ساختمانی حذف شد
ضرر تامین‌اجتماعی؛ بیمه ساختمانی حذف شد
ضرر تامین‌اجتماعی؛ بیمه ساختمانی حذف شد
ضرر تامین‌اجتماعی؛ بیمه ساختمانی حذف شد